Lina Spansk

Norge har tagit en plats i mitt hjärta!

Igår kom jag tillbaka hem efter att ha spenderat tre dagar i Norge tillsammans med Biotherm och ett härligt gäng tjejer från Sverige, Norge och Danmark.

I måndags lämnade vi Stockholm för att bege oss mot Ålesund. Två timmars flygtid senare och en mellanlandning i Oslo var vi äntligen på plats. Vi alla hade en stor resväska var med oss fullpackade med vinterkläder för vandring och äventyr. Och om vi fick uppleva äventyr! WOW.

Första natten spenderade vi på ett fint hotel som hette Brosundet. Det låg precis vid vattnet och med utsikt upp över bergen i Ålesund. Ett lantligt inspirerat hotel men med en modern och mysig känsla. Så fort vi checkat in så samlades vi för en första aktivitet – meditation. En kvinna visade oss hur man skapade Mala halsband. Vi fick en påse var full av pärlor som vi sedan varsamt skulle skapa ett halsband av. Mala halsband har en stark koppling till yoga och mediation, och själv processen med att skapa dessa halsband används som ett sätt att komma ner i varv och meditera. Man trär 108 st pärlor och knyter en knut mellan varje pärla. För varje knut man gör ska man fokusera på vad man vill förbättra i sitt liv, vad man vill ha mer av och ägna detta en tanke, innan man går vidare till nästa pärla.

Mala halsband.

Några timmar senare var det dags för första middagen. Alla 15 tjejer samlades återigen runt långbordet och vi blev serverade en femrätters middag. Fantastisk mat och super härlig personal som tog väl hand om oss.

På rummet precis innan läggdags fick jag chansen att prova alla Biotherms produkter som dom ställt upp fint uppe på rummet. Så härlig känsla att ta en lång dusch, testa alla deras härliga produkter, innan jag fick krypa ner i en fluffig mjuk hotelsäng.

När vi vaknade upp dag två var det dags för äventyr. Först ut var helikopter flygning längst med fjordarna i Ålesund. Helikoptern tog oss med på en rundtur bland bergen och längst med fjordarna som ringlade sig mellan de stora snötäckta bergen, helt magiskt! 15 minuter senare landade dom helikoptern och släppte av oss halvvägs upp på berget. Nu var det dags att fortsätta resan per fot. Vi fick snöskor och stavar till hjälp. Sen bar det av, uppför, och wow vilken bra träning. Snöskor är inte det lättaste och vandra i och ju högre upp vi kom desto mer lössnö blev det. Vandringen tog ca 2,5 timme upp till toppen och väl där uppe avnjöt vi var lunch som vi packat med oss i våra ryggsäckar. Vilken utsikt och vilket väder!
Uppe på toppen fanns en stuga som vi kunde luta oss tillbaka mot husväggen för att njuta av solen och utsikten i 2 timmar till innan vi sedan begav oss neråt igen. Ner gick betydligt snabbare, 30 min senare var vi nere! Rutschkana 2.0.

Väl nere igen så hämtade bilar upp oss för att sedan ta oss till en båt. Båten skulle sedan ta oss hela vägen tillbaka till Ålesund via fjordarna, men tyvärr så hände någonting med en av motorerna en bit ut, så vi fick vända tillbaka in. Vi hann njuta en kort stund av den härliga fjorden innan vi satte oss i bussar som tog oss tillbaka.

Medans vi varit ute hade våra väskor förflyttats till ett nytt hotel, denna natt skulle vi spendera på Storfjorden hotel. Storfjorden hotell ligger beläget precis vid vattnet och med en otrolig utsikt över de snötäckta bergen. Rummen var helt magiska, allting kändes så nytt och fräscht, men i en lantlig miljö!

När vi checkat in var vi alla möra efter en heldag ute i naturen och vad kunde då blir mer lyckat än att ett spa besök väntade oss! Bubbelpolen var i full gång när vi kom ner på baksidan av hotellet! Ost- och charkbrickor var uppdukade och en massa härliga Biotherm produkter väntades på att bli testade inne i bastun! Super härligt avslut på en helt otrolig dag! Bland det häftigaste jag upplevt! Rekommendera alla starkt att någon gång åka och uppleva den fantastiska miljö!

Dagen efter var det dags för att röra oss hemåt, och jag tror jag talar för oss alla när jag säger att det var svårt att skiljas från denna fantastiska by! Det ligger ett otroligt lugn över den här platsen, så orört och ändå så tillgänglig. ÅK DIT!

Stort tack till Biotherm och deras fantastiska team för en så lyckad resa. Så tacksam och glad för att jag fick följa med och uppleva dessa dagar tillsammans med grymma tjejer! <3 TACK.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!