Reklam mot barn är inte tillåtet men LEGO lyckas få oss sitta still och titta på 101 minuters kreativ reklamfilm och dessutom betala betala ca 230 kr för reklamen.
Genialiskt eller fruktansvärt?
Upp till oss vuxna att bestämma men helt klart så lyckas Lego då man flera gånger under filmen exponerar ”världar” / paket som barnen redan i foajén ut från filmen genast vill gå och köpa. Man har oxå tillsammans med BR erbjudande om 20% rabatt om man tar biobiljetten med sig när man köper Lego.
Så utifrån ett marknadsföringsmässigt perspektiv måste jag tycka att det är fullträff, men personligen tycker jag det var för mycket Lego. Bamsefilmen är sååååå mycket bättre än denna, så även Frost.
Sonen gillar den dock, alla figurer som Batman, Spiderman etc etc var med även starwars lyckas Lego få med.
Vill man se en väldigt lång reklamfilm och betala för det så absolut sevärd, men står inte i kö för att se den igen eller en uppföljning.
Tycker dock att Volvo reklamfilm med Zlatan är mycket snyggare att se
Senaste kommentarer