Nathanelle

BILDBOMB FRÅN LE GRECOLAND.

Håll i er, för här kommer ett RACKANS lång inlägg från Grekland. Det var en väldigt speciell semester, den första endast vi tre och det var såklart mycket annat som var i fokus än just avslappning. Trots det har vi haft mysiga dagar, Elliot har sovit som en GUD, vi har sovit ut varje morgon och lapat sol de 2-3 timmar han sussat i vagnen på dagen. Badat i MASSOR, ätit helt okej mat (vi bodde på All inclusive vilket jag nog skippar nästa gång), dansat loss på Mini-disco och låtit dagarna gå i Elliots tempo. Mysigt!

Vi åt som sagt på hotellet 4/7 kvällar och trots att maten var sådär, var det väldigt smidigt med Elliot. Han slukade spagetti och köttfärsås typ varje kväll och vattenmelon till efterrätt. Som sagt – SMIDIGT.

Elliot har varit en riktig fisk i vattnet. Totalt orädd. När han har haft puffarna på sig har han hoppat i från kanten, legat och guppat både på mage och rygg och ville helst flyta runt på egen hand, haha.

Jag jobbade ju i Grekland i två säsonger när jag var runt tjugo, och då stod detta på menyn flera dagar i veckan. Pita gyros och en iskall Mythos. Så jäkla gott!

Ser ni GLOWET? Ska tipsa om min nya sminkfavorit som ger ett MAGISKT glow!

Kram min älskling!

Ett par av kvällarna gick vi till närmsta by för middag. En kväll fick vi detta bord men en HEELT okej utsikt.

Och åt MAGISKT god middag. Grekiskt i ny tappning. Mmmmm!

Det blev en hel del glass för lilleman. My god alltså. Nu får det vara slut på glassandet ett par månader framöver.

En av dagarna åkte vi til Kretas huvudstad Heraklion. En bussresa på ca en timme och väl framme insåg vi att vi prickat in en RÖD dag mitt i veckan vilket betyder att ALLT är stängt. Lagom irriterade när vi sett fram emot lite shopping, men vi tröstade oss med godaste glassen och olivolja-köp.

Mina fina killar<3

Semesterstilen gick helt klart i ljusa toner. Linnet kommer från Mango och kjolen är ett par år gammal från H&M.

Alltså min fina familj. Det är INTE lätt att få Elliot att le framför kameran. Han flyr så fort jag drar fram kameran, men semesterbilder SKA man ha. Blixten var dock spännande och genererade ett fint litet smill.

Tror aldrig jag badat så mycket på en semester. Det hjälpte ju dock att poolen var närmare trettio grader varm. Var i TIMMAR åt gången.

Lite paus fram Greta gris mellan allt badande.

Sista kvällen åkte vi till en liten hamnstad, Agios Nikolaos. Inte den mest barnvagnsvänliga promenad ned till vattnet, men ned skulle vi.

Jag hade på mig min fina klänning från Gestuz som gick sönder i tvättmaskinen när vi kom hem, buhuuuu. Måste se om den går att laga. Varför tvättade jag en sådan fin klänning då? Jo, Elliot lyckades nämligen kissa genom sin usla, grekiska blöja, rakt ned på sin mamma när han satt i mitt knä på restaurangen (som förövrigt bjöd på skitmat). Haha, allt är inte vad man ser på instagram 😉

Trots ”motgångarna” hade vi en mysig kväll. Dagen efter gick i ett och efter middagen åkte vi mot flygplatsen och tog ett efterlängtat plan HEM. Borta bra men hemma BÄST.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!