4 kids and braids

Titanic och en säl

Go kväll onsdag!
Blev en galet lång bilfärd igår också. Vi startade vid 9.30 på morgonen. Det gick bra att åka igenom Frankrike men sedan i Belgien började det strula lite som i Paris. Påfarter till större vägar avstängda och man får liksom åka både öster och väster istället för norrut. Sedan i Tyskland blev det typ ännu värre. Vi lyckades efter många om och men komma ut på en större väg sedan helt plötsligt fick kunde man inte köra ekipage bredare än 2.30. Saknades helt anvisningar vart man skulle åka och det slutade med att vi fick åka parallellt med en större flod hur länge som helst. Säg att vi snurrade runt 2 timmar i Belgien i onödan och 2 1/2 timma i Tyskland. Eftersom dagen i bilen blev lång blev det fler stopp än vanligt. Till slut lyckades vi hitta en sovplats vid Puttgarden färjan. En stor parkeringsplats precis bredvid Bordershopen där fler campade över natten. 80 kr för en natt helt ok!!!

Vi tog sovmorgon och gick en sedan en sväng inne på Bordershoppen.

Lunch på båten innan vi åkte vidare å då framme i Danmark.
Vi kände alla att vi var trötta efter 2 heldagar i bilen. Jag letade upp en camping och så körde vi dit.
Efter att ha parkerat husvagnen gick vi runt och kikade. ALLTSÅ vilken galet stor camping. Det fanns typ allt. Affär, restaurang, pool, studsmattor, aktivitetsbana, minigolf,  basketplan och så låg campingen precis vi havet. Pool, studsmattor och minigolf kostade pengar så vi sysselsatte oss med att göra det som var gratis.

Vi gick även en sväng på stranden och jag hoppade verkligen till när jag stod precis bredvid den här helt underbara sälen. Alltså den bara låg där på strandkanten och vilade sig. Vi har bara sett sälar på djurpark tidigare så det här blev en riktig upplevelse. Den såg bara ut som en stor sten där den låg.

När vi käkat middag blev tjejerna sugna på att hyra trampbil och passande nog fanns det en för 6 personer.

Vi trampade runt i området blev som värsta träningspasset. Hittade några kaniner och där ville tjejerna hänga.

Tilda mamma den är så otroligt mjuk mamma! Hon lyckades sedan få kaninen springa upp och ner på rampen. Nu ska jag börja med kaninhoppning det tror jag kan vara en rolig sport….
Kvällen avslutades nere vid havet där vi hittade på en ny sorts volleyboll.

När vi sedan landade i husvägen på kvällen fick jag sådan frossa och mådde så illa. Lade mig på gräset utanför husvagnen. Var så nära att kräkas flera gånger. Efter några timmars vilande gick jag in och lade mig i husvagnen och somnade direkt. Vaknade vid 9 och mår ändå ok. Mollie och jag ligger nu och vilar medan Micke och tjejerna är och säger hej då till kaninerna. Vi ska snart påbörja vår hemresa och det är typ första gången som jag verkligen längtar hem.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!