Det ljuva 40+ livet

Dubai resedagbok dag 7

I skrivandets stund har vi redan varit tillbaka på svensk mark i nästan två och ett halvt dygn. Tillbaka i vardagen igen med ett fullproppat skrivbord att ta itu med på jobbet.
Här kommer de sista bilderna från vår resa.
Flyget gick inte förrän 02 på natten, så vi fick en heldag innan resan hem.dubaiEn vecka flyger förbi, speciellt när man har roligt. Redan sista dagen. Vi njöt ett par timmar i och vid det 30 gradiga vattnet i persiska viken. Jag promenerade fram och tillbaka längs hela den 1,7 km långa stranden.dubai-2Tjejerna gjorde en sista koll att de inte missat den där extra fina snäckan och så tog vi farväl av stranden.dubai-3På eftermiddagen promenerade vi till Dubai Marina för en sen lunch.
På promenaden studerade vi trafiken och vägskyltarna som var en hemuppgift Lillasyster hade fått från skolan.dubai-4Kvällen gick åt till att packa och göra oss i ordning för hemresan. Dags att ta på jeansen igen.
Vår lägenhetsvärd hade gett oss förlängd utcheckningstid till 21:00, och vi kunde stanna kvar ännu lite längre. Skönt, eftersom det inte hade varit så kul att hänga fem timmar på flygplatsen nu när barnen började bli riktigt trötta.
Istället låg vi i soffan och plöjde igenom hela kabelkanalsutbudet.
Taxiresan från Dubai Marina till flygplatsen tog ungefär 30 minuter. Väl framme visade det sig att vi inte kunde betala med kort för maskinen var trasig. Sambon sprang in i terminalen för att jaga uttagsautomat medan jag och tjejerna väntade vid bilen.
Väntan kändes evighetslång, men tillslut blev vi utlösta. Det visade sig att de två närmaste uttagsautomaterna var ur funktion.

Vi hann med att få i oss lite supersen middag innan det var dags att gå till gaten.

Flygresan genom natten var inte den bästa sömnupplevelsen jag haft. Med barn sovandes i knäet var jag ganska låst. Men jag måste ha sovit en del ändå för de 6 1/2 timmarna gick ganska fort.
6:25 landade vi på Arlanda, lite före utsatt tid. Från 30 grader vid avgång till 3 grader vid ankomst, nu blev det en chock åt andra hållet.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!