Livet med en Tom – om livet med min prins

Nu ska vi prata service

Ibland strular verkligen allt, jag vann en jätte fin bil i en bloggtävling från Jollyroom och i förra veckan plingade det till i telefonen. Överlycklig tänkte jag att nu kan jag hämta ut min fina bil och överraska sonen. Tji fick jag för där stod att jag kunde hämta mitt paket på Ica kvantum Åkersberga ja där bor inte jag utan det är väl ca 12-15 mil från mig. Suck, ja det var ju bara att ringa posten och se om det gick att lösa, men nej se det var fel postnummer skrivet på paketet så då måste leverantören ändra. Tog kontakt med Jollyroom och där fick jag förklara igen och igen och den jag pratade med skulle återkomma till mig när hon talat med en kollega, vilket inte skedde. Dagen efter detta hämtade jag ut ett annat packet från samma ställe, det var en rätt stor beställning så jag blev förvånad över lådans storlek och vikt och ännu mer förvånad när jag öppnade den och typ 80% av sakerna saknades.

Nu var jag inte bara lite irriterad utan jag kokade av frustration, när jag åter igen ringer upp deras kundservice. Det är då jag möter rätt person på rätt plats, för på bara några minuter har han löst problemet med paketet som var vilse och det saknade sakerna skulle han kolla upp och skicka, och senare samma dag ringde han och förklarade felet och meddelade att mina saker var på väg. Så den här veckan har jag kunnat hämta ut allt.

Det första hade kunnat få mig att bojkotta en butik så totalt; att lova att återkomma och inte göra det är värdelöst. Sedan mötte jag Tim på kundtjänst som verkligen var en stjärna som inte bara löste allt utan dessutom var både trevlig och hjälpsam till det extra. Så jag stannar som trogen kund för jag blev överbevisad att de är ett företag med service som passar mig. Tack för allt, jag är väldigt nöjd.

DSC_0195

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.