En härlig helg och nytt träningsschema! – Jannice

Jannice

Annons

En härlig helg och nytt träningsschema!

God morgon!
Den här helgen har varit härlig på alla sätt och vis.
Vädret har varit bra, vi har solat, badat, tränat, tittat på fotboll och umgåtts med våra fina vänner ♥
Jag har tankat massor med härlig energi och är redo för en ny vecka och nedräkningen till semestern har redan startat, nästa torsdag går jag hem =)

Jag fick mitt efterlängtade paket i fredags, en pulsklocka, jag har pratat om en sedan jag började min rehab för 3 månader sedan.
Den uppfyller hittills alla min önskningar och förväntningar. Och den är riktigt fin att titta på!

Suunto Spartan Trainer Wrist HR i färgen Gold.

Jag invigde den på riktigt i lördags då jag provade att jogga lite lätt för första gången på 8 månader.
Mats och Nora började att springa i spåret på Högslätten medan jag hängde med Freja och körde mitt styrkepass under tiden. När Nora var klar och kunde vara med Freja så gav jag mig ut i spåret.
Jag började med att promenera en liten bit och sedan joggade jag lätt 2 stolpar, promenerade 2 stolpar och så fortsatte jag så det lilla varvet på 1,5 km.
I upp- och nedförsbackar så promenerade jag för att inte slita för mycket på bäckenet.
Och vet ni!?!?! Det kändes så jäkla bra, bara känslan att få jogga en liten bit fick mig att fälla några tårar efter vägen. Jag var helt salig när jag kom tillbaka till Nora och Mats och känslan hänger fortfarande kvar till en viss del. Underbart!!

Idag påbörjade jag träningsprogram nr 2 som jag fått av sjukgymnasten.
Mycket tyngre och svettigare än tidigare. Det jag tyckte var jättelätt för några år sedan när jag gymmade var skittungt idag =P
Nu har jag lagt min startvikt och vikterna ska jag öka med 5% varje vecka tills att jag är uppe i 85% av min kroppsvikt i marklyft och squats i smithmaskinen.

Den här veckan ser ut så här (varannan dag):

Stabiliseringsövningar 8 sek x 8
Kettlebellsvingar 20 sek x 6
Sqauts i smith 10 x 3 (20 kg)
Marklyft 10 x 3 (30 kg)
Tåhävningar 18 x 4
Armhävningar 10 x 4
Ryggresningar 17 x 4
Storktest 1-3 min

Första passet kändes bra och jag börjar redan känna av en del träningsvärk. Jag håller tummarna för att bäckenet ska fortsätta att kännas bra resten av dagen!
Med tanke på att jag bara ska göra detta pass varannan dag så kommer jag att börja träna lite överkropp de andra dagarna också.
Nu jäklar ska bindväven härdas så att jag kan göra allt jag vill utan att behöva tänka mig för i framtiden ♥

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons