Frida M Thornberg

Tvåtusentretton – del 1

Nu kör vi, en snabb årskrönika, mest bilder och lite text! Del 1 av 2 av mitt 2013!

JANUARI

Livet var fortfarande tufft. Alldeles för mycket brandjobb. Trivdes bäst på mitt vanliga jobb.

Försökte överleva vintermörkret och livet i väntan på att få flytta hem med små vackra stilleben som jag tyckte om.

Och många middagar tillsammans med familj och vänner.

FEBRUARI

Jag blev så himla sjuk. I mer än tre veckor var jag sjuk och låg mest här. Svininfluensa troligen.

Och kollade ut på vintern utanför fönstret. Och min familj som åkte skridskor på isen utanför. Och längtade ut till dem.

Älskade Alice fyllde 6 år och vi firade såklart! Hon är som sin mor, hon älskar restauranger, så självklart firade vi på härlig krog!

MARS

Jag började köpa och beställa grejer till ”nya” hemmet. Bland annat denna spegel.

APRIL

Påskmiddag på Dufveholms Herrgård.

Nya saker börjar anlända och trängs i vår lilla lånade lägenhet.

Alice och jag tar in på hotell här i Stockholm. Bara hon och jag. Vi äter godis i sängen till middag.

Och vi går på Melodifestivalen i Friends Arena och jag skämmer bort ungen med världens bästa platser.

Vi äter hotellfrukost och talar om livet. Alice och jag.

APRIL

14 kopia

Jag besöker lägenheten nästan varendaste dag. Alldeles nyfiken och pirrig varje gång jag öppnar dörren för att se hur långt hantverkarna kommit.

Jag fyllde år! Och denna skönhet flyttade in hos mig.

Jag planerade och planerade, hur vårt nya hem skulle bli. Detta var vårt vardagsrum pre-fire.

Ännu fler nya möbler anlände, såsom det jag kanske får allra mest frågor om här på bloggen: snyggaste soffbordet ever! Från Posh Living.

Mina drömmars golvlampa.

Vi myste med långfrukostar på balkongen i lånelägenheten.

Min älskade mamma och jag åkte till Barcelona. Hängde mest på denna fantastiska takterass och njöt av sol, vin och samtal.

MAJ

Det började bli vår och vi gick till vår älskade ö och hade middag med älskade ö-vänner. Och talade om att ”snart snart är det nära. Snart bor vi här igen!”.

25 kopia

Myran blev 2,5 år och livet med 3 barn började bli enklare. Jag kunde börja njuta på ett annat sätt.

26 kopia

Jag och Jesper åkte till Paris. Det var en fasligt fin resa. Så jäkla välbehövligt! Livsnödvändigt faktiskt efter allt vi gått igenom.

Ännu mer besök i lägenheten och för varje dag – ett steg närmre hemflytt!

JUNI

Vi började hänga lite i lägenheten trots att det inte var klart. Men vi ville så gärna vara där!

Så vi köpte pizza och satt på vårt nylagda köksgolv tillsammans och åt och det pirrade i magen för att det var så nära!

Men på kvällarna fortsatte jag och Jesper som vi gjort det senaste året: att jobba mittemot varanda med varsin dator. Aldrig i hela livet hade jag kunna tro att det skulle vara så mycket jobb. Försäkringsbolaget IF:s reklam: ”Don’t you worry about a thing” fick oss att asgarva varenda gång vi såg den på TV. Vilken ironi! Har aldrig oroat mig så mycket som under detta år…

Vi spenderade världens finaste junidag på Vaxholm!

Och så kom dagen: vi började packa. Bokade flyttfirma och skulle flytta hem! Nästan på dagen ETT ÅR efter branden.

JULI

Vi spenderade tid på ett av världens bästa ställen: vid den sörmländska lilla insjön!

Vi hade kommit HEM! och fixade och trixade och jag älskade det.

Och livet log! Vi åt god mat igen, dukade fint, drack gott vin och hade balkongdörren öppen ut mot Mälaren och jag hörde glada rop nere från badplatsen och båtarnas tutande. Vi var tillbaka på ön!

Fortsättning följer….

Puss! / F.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!