Danijela Pavlica

Ibiza

Nu är jag äntligen hemma igen och varför jag inte skrivit sen vi kom hem är för att familjen har gått först. 🙂 Vi kom hem från resan i fredags och jag har tagit helgen till att umgås med Babak och Vienna såklart.

Men nu ska ni givetvis få höra hur vi haft det. Jag tänkte dela med mig av hur det var att vara borta från Vienna i fyra dagar och vad jag älskar mest med just Ibiza och givetvis mycket annat. 🙂

Vi hade 4 dagar på Ibiza och jag tycker verkligen att fyra dagar räckte gott och väl. Vi hann med två båtturer trots att vädret inte var det bästa och vi hann med två utekvällar av tre möjliga så ni kan ju tänka er att det varit full rulle. För mig hade det verkligen inte spelat någon roll vad vi gjorde här i fyra dagar men eftersom jag varit på Ibiza många gånger innan till skillnad från några av dem andra tjejerna hade jag lätt legat på en båt vid formentera hela dagarna långa och sen ätit mysiga middagar på kvällen. Men det var som sagt första gången för många av tjejerna att vara här på ön så vi klämde in så mycket de bara gick på fyra dagar. Vilket jag tycker vi gjorde riktigt bra.

Vi landade på Ibiza vid 16-17 tiden och åkte direkt till Villan vi hyrt som heter Casa San Miguel Ibiza. Den låg väldigt avskilt och det fanns inga andra hus i närheten vilket var så himla härligt. Blev så himla avslappnad sekunden vi kom fram till Villan, Vi fick hälsa på all personal som fanns så plats, dom visade oss runt i området och sen var det bara att sätta igång och fixa sig för vi hade bokat in den första middagen för kvällen redan vid 21.

Innan middagen utanför restaurangen valde vi att ta ett litet gruppfoto. Det var strax innan solnedgången och vi ville få till en liten sex and the city walk hehe. Jag har dessvärre inga bilder från just den middagen men vi åt och skrattade i timmar och jag var så himla mätt att jag inte orkade varken äta eller dricka något på flera timmar efter.

Hade även samma morgon klivit upp så himla tidigt och natten innan lagt mig så sent så jag var skapligt trött så att säga.

Vi skulle även vidare på nattklubb samma kväll och jag fick lite problem med brösten som jag inte hade hunnit tänka på. Brösten började svullna något enormt och blev alldeles röda och varma. Det enda jag tänkte var ”åh nej nu kommer jag få mjölkstockning”. Och sen insåg jag att jag kommer behöva handmjölka mig själv,

Jag glömde bröstpumpen hemma i Sverige så det första jag gjorde när vi landat på Ibiza var att köpa en bröstpump. Men det jag inte förstod var att de inte bara räckte med att pumpa innan jag gick hemifrån. Så rätt som de var på restaurangen så fick Lovisa följa med in på toan och hjälpa mig tömma dem så gott det gick. Nästa vända var på klubben och då var det Hannas tur. Och jag minns hur tacksam jag var gentemot tjejerna att dem ställde upp. Det gjorde alldeles för ont att göra det själv liksom och jag hade inte klarat det utan dem.  Kort och gott glöm inte bröstpumpen om ni ska resa utan barn och lär er även av mitt misstag gå inte ut utan bröstpumpen om ni ska vara borta länge. Efter den här kvällen lämnade aldrig bröstpumpen min sida kan jag lova hehe.

Vi kom hem ganska sent den natten och jag vaknade i vanlig ordning första gången vid 5-6 och andra gången vid 7 och då var det dags att stiga upp för min del.

Mammaklockan ringde liksom, jag som verkligen hade hoppats på att få sovmorgon den här resan. Men icke sa nicke det var bara att stiga upp och underhålla sig själv tills att tjejerna vaknat. Passade ju givetvis på att ringa hem till mina små älsklingar på FaceTime hehe. Vienna verkade obrydd och samtidigt som det kändes i hjärtat så var jag så glad för de fick mig att slappna av.

Att veta att hon har det toppenbra gjorde mig så glad. Fick massvis med bilder skickat till mig varje dag många av dem såg ut dom denna nedan.

När resten av gänget vaknat var de dags att äta frukost och sen skulle vi ut till formentera! Alltså jag ÄLSKAR formentera.

Om ni någonsin åker till Ibiza så hyr en båt eller ta färjan över till just formentera. Det är de bästa.

Vi hade hyrt en båt som skulle ta oss till Formentera, en lite måste segelbåt vilket var galet mysigt. Vi hade även bokat in en lunch på Beso beach som är ett av formenteras bättre lunchställen om ni frågar mig. Mina två favoriter är antingen Beso Beach eller Jean and Andrea.

Efter en fantastisk vända till formentera och en underbar lunch hoppade vi på båten igen och åkte tillbaka mot Ibiza och villan. Vi skulle nämligen få en middag lagad åt oss av en private chef.

Finns för tusan inget trevligare än att vara till havs en heldag och sen få komma hem duscha och ta på sig mjukisar och sen få middag serverat. Sjukt trevligt med lugna middagar också.

Dag 3 blev det ännu mer båt. Vi åkte längst kusten. Vi fick äta en massa härliga skaldjur och bara vila upp oss inför kvällen som var vår sista.

Vi skulle nämligen gå på Ushuaia på kvällen eftersom Garrix spelade.

Vår sista kväll på Ibiza och den roligaste av dem alla. Vi började kvällen hemma hos Ross och Molly på lite rosé och sen åkte vi gemensamma bilar till Ushuaia där vi festade in på småtimmarna.

Morgonen därpå vaknade vi lagom pigga för lite hang over yoga i villan och sen frukost och poolhäng innan det blev tid för lunch.

Vi avnjöt vi en sista paella och sen var det dags att packa ihop och röra sig mot flygplatsen.

Fyra helt fantastiska dagar fick jag med mina underbara tjejer och det var fyra välbehövliga dagar så att säga. Att vara nybliven mamma och ha en bebis runt sig hela tiden är fasiken inte det lättaste.

Hur mycket jag än saknade henne så var det samtidigt så otroligt skönt att få återhämta sig och hämta krafterna på nytt. Vet att många av er kanske inte håller med mig men ärligt talat så behöver man egentid och bara få vara sig själv och få släppa lite på kontrollen. Har man möjligheten så tycker jag verkligen att man ska ta chansen. 🙂

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Stronger Mama

Vilka riktigt härliga bilder!! Ni ser ut att ha haft det superfint. Skönt att allt gick bra med lillan också.
    Och vilken tur att du inte åkte på mjölkstockning, det är långt ifrån en lätt match att handskas med.
    Ha en fin helg med familjen nu. 🙂

2. Frida

Vad härligt det låter! Speciellt för någon som precis blivit mamma och drömmer om lite tid för sig själv.
    Har inte sett att just du fått några ”elaka” kommentarer kring ditt beslut att åka iväg men jag tror helt ärligt att många av de som tycker att den här resan var konstig eller fel av dig kanske är lite avundsjuka. Jag kan helt ärligt säga att jag instinktivt kände att det var märkligt att vara borta SÅ länge från en så liten ammande bebis, men om jag verkligen granskar mitt inre handlar nog det om att jag själv tyckte det var väldigt jobbigt att ha en ammande bebis det första året, kände mig låst och saknade mitt förra, fria liv där man kunde t.ex. åka på festresor till Ibiza hur som helst. Hade jag haft möjligheten hade jag nog också velat åka iväg efter några månader, men var nog för rädd för att göra ”fel” som mamma och för vad alla andra skulle tycka. Beundrar att du är så stark i dig själv att du vågar sätta ditt välmående framför vad andra tycker är rätt och fel och idealbilden av att vara en perfekt och 100% hängiven mamma precis hela tiden.