Stronger Life

Spirulina frukost

Innehåller annonslänkar

God morgon mina fina 💚

Jag älskar ju att testa nya recept och testa mig fram till något nytt och gott som man kan ha i smoothien. Mynta är något som verkligen fräschar upp men många kan ha svårt för det så den kan man skippa om man vill.

Mina smoothies gör jag mest på havredrycks mjölk eller på mandelmjölk, det är godast tycker jag. Köp gärna osötade. Och här kommer tipset, spirulina är da shit.  Spirulina innehåller proteiner, vitaminer, mineraler, essentiella aminosyror, icke-essentiella aminosyror, essentiella fettsyror samt klorofyll. Superfruits Spirulina är ekologisk och är ett kostillskott som passar även för vegetarianer, är helt utan tillsatser. Man ska inte dosera mycket med spirulina i början för man ska alltid testa sig fram så att man vet vad som funkar för ens kropp. För tar man en för stor dos i början så kan man få ont i huvudet. Så ta det sakta och öka.

Jag har alltid i banan i mina frukostar också, ganska lite dock, bara en halv men det är mest för att få i mig kalorier och sötman. Men ett trix jag har lärt mig med tiden, är att ha lite fryst banan i frysen. Smoothien blir så mycket godare när den är lite kallare och krispig.

 

 

Spirulina powder / Agave syrup

Har ni egna smoothie tips så berätta gärna bland kommentarerna så att jag kan testa de och lyfta upp de också. 🙂

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.