Jag tycker inte om att klaga, faktiskt så avskyr jag det. Ni vet när man får in mat på en restaurang som inte alls var som man hade tänkt sig. Klagar ni då? Jag gör inte det. Jag säger till och med ”Jättegott” när servitören kommer förbi och frågar hur det smakade. Vaaarför gör jag så? Jag tycker att det är pinsamt att klaga. Hur som helst så köpte jag en macka på Espresso House innan jag och Maria skulle åka till Örebro i lördags. Det stod att det skulle vara avokado, tomat och krispig sallad i. Och jag fick in den här.
Jag är ingen salladsexpert men jag har ju ögon att se med. Det där salladsbladet ser inte så krispigt ut… Jag tänkte först inte klaga, men sen kände jag bara. Jo! Jag måste säga till. Den här mackan känns inte okej. Jag sa till på ett vänligt sätt och fick den här tillbaka:
Haha. Här snackar vi krispig sallad i mängder! Tur att jag sa till. Det ska jag fortsätta göra även i framtiden. Tummen upp för Espresso House och personalen vid T-centralen. Egentligen borde mackan haft lite mer sallad på sig från början, men nu gjorde de om och gjorde rätt. Ett riktigt i-landsproblem såklart, men jag tycker att det är trist att lyxa till det med frukost ute och få en deppig macka.
Jag jobbar på Espresso house och du borde faktiskt ha klagat på mer än salladen på den mackan! Det var det snålaste jag sett. Det ska vara smör på båda sidor, en halv avokado och 2 tomatskivor – det där var inte ok?
Jag klagar aldrig, har svårt för sånt vet inte vad jag ska säga men borde absolut göra det egentligen.
Alltsåå vad är det med ställen som inte brer smör på BÅDA sidorna av mackan? Just därför jag aldrig köper mackor från EH 🙁 Om du inte testat mackorna från Bröd & Salt, do it! Där kan vi snacka krispighet. 🙂 Min favorit är i Moodgallerian. De har också en jättegod avokadomacka.
Jag säger nästan alltid till… till min mans stora förtret då han skäms ögonen ur sig och till och med brukar gå ut ibland. Jag tycker det är lite av en plikt, både mot mig själv eftersom jag vill ha en bra upplevelse, men även mot stället som ska få en chans att bättra sig/lära för framtiden. Jag säger till om maten är dålig eller felaktigt tillagad (typ genomstekt när jag ville ha medium rare) och om servicen har varit väldigt dålig. Nästintill alla ställen hanterar klagomålet på ett väldigt bra sätt.
Alltså insåg nu att det låter som att jag klagar för minsta lilla och så är det verkligen inte, men jag vill inte gå därifrån missnöjd utan att ha sagt nått. Jag klagar om det är tydliga fel. T.ex. Ringer jag upp pizzerian och klagar när vi fått en pizza vars deg inte är helt färdiggräddad så att den smakar deg.
Jag klagar också. Är maten faktiskt dålig så ska man det. Tycker allt annat är lite mesigt, samtidig som jah förstår att människor är olika och andra kan vara konflikträdda.
Jag har också skitsvårt för att klaga. Känner mig så dum trots att jag inte gjort något fel så jag brukar alltid hålla god min och inte skapa ”dålig stämning”. Dumt egentligen! Kram