I samarbete med MER
Som jag har berättat för er tidigare är jag stolt ambassadör för MER under 2017. I veckan fixade jag en mysig (men lite kall!) picknick tillsammans med barnen. Strax innan jag skulle gå till förskolan och hämta hem barnen gjorde jag i ordning regnbågsspett med frukter på. Enkelt och roligt tycker jag! I filmen nedanför visar jag en smart grej som MER kommit med, nämligen en hållare till drickan med sugrör. Ni som har barn vet ju att de där små händerna ibland klämmer lite för hårt på drickan med sugrör och den rinner då ut… Inte längre! Barnen tycker dessutom att det är en rolig grej att stoppa ner drickan i den gula dryckeshållaren.
Blåbär, jordgubbar, vindruvor, kiwi, banan och apelsin fick bli mumsiga spett på vår picknick.
Har ni sett att MER har fått ett nytt utseende? Och nu innehåller de dessutom 30% mindre socker. Jag tycker att det är i lagom storlek att packa ner i picknickkorgen och skulle det bli nåt över när barnen är klara dricker jag gärna upp. Mums!
Kakor, fruktspett och MER ute i skogen.
Världens gulligaste lilla Philip. De där tightsen har hängt med länge nu, de var Alices från början. Barnens jackor kommer från Claudia Galli Conchas märke Pocci Pocci.
Med den här gula dryckeshållaren blir det betydligt mycket mindre spill och blöta kläder! Snart kommer MER även med en härlig nyhet, jag har inte hunnit smaka den än men jag tror och hoppas att den nya smaken vattenmelon kommer bli min nya favorit!
/Angelica
I samarbete med MER
Dom där behållarna har funnits ända sen jag va liten, sen början av 90-talet, Eller så var det festis som haft det och nu har Mer härmat dom? Oavsett; En smart grej! Om ni inte hittar i butiker kan jag tipsa om blocket och/Eller tradera, har sett flera som säljer sina där ?
Vilka smarta och roliga spett! Dessa ska ja göra varma dagar till barnen.
Hur är det egentlig ni tänker när ni använder eran barn i reklam…?
Fast barnen gör ju inte reklam för produkterna. Angelica framför inte barnens åsikter,bara hennes egna åsikter. Hon berättar om produkterna och visar att hennes barn använder/testar produkterna. Men barnens åsikter framgår inte. Alltså gör inte barnen reklam. Angelica däremot gör reklam för produkterna och visar att hon och hennes barn använder dom. Men säg att jag lägger upp en bild där jag dricker coca Cola,men utan att skriva nåt drickan. Då gör jag inte reklam fär coca Cola,bara för att man är med i en bild där produkten visas så betyder inte det att man gör reklam. Dessutom tycker jag personligen att det är bra att Angelica visar bilderna,då ser man produkterna och man får bevis på att dom faktiskt har testat produkterna. Alltså ingen falsk reklam,hon har gjort reklam efter att hon faktiskt har testat produkterna.
Angelica,jättebra tips/inspo om fruktspetten. Ett roligt och enkelt sätt att få barnen att äta mer frukt. Dessutom smidigt med pinne,då slipper man tallrikar och bestick.
Vattenmelon låter sååå god!
Vart kan man få tag på dom där gula behållarna? Skulle passa oss perfekt med dottern som gärna klämmer ihop sin mer 🙂
Jag tror att de ska finnas i matbutikerna, men jag ska dubbelkolla detta såklart! 🙂 Kram A