Vi fick frågan, eller önskemålet förut om att skriva lite mer om vår stil, både heminredning och klädesmässigt och eftersom kläder ligger mig varmt om hjärtat så tar jag avstamp här. Jag ville unna mig lite lyx så förra veckan klickade jag hem en skjorta och en slips från Eton. Jag ville ha något som passade både nu på kontoret men ändå casual nog att den skulle vara användningsbar under pappaledigheten. Så det fick bli den här smalrandiga skönheten.
När vi har affärsplansutvecklingsmöten (högtravande eller hur?) på jobbet så pratar vi ofta om att ÖNK – Överträffa Nöjda Kunder. Jag visste vad jag skulle få när jag klickade hem skjortan. Ett hantverk, en skjorta som jag skulle ha på mig och känna mig snygg. När jag började packa upp så möts jag av ett brev som tackar mig för min order, en av de lyxigaste förpackningarna med foliering jag sett för en skjorta. När jag handlat exklusivare skjortor i butik förut så har de hamnat i en papperspåse med butikens logotyp på, eller online så i en sådan där prasslig genomskinlig plastförpackning, inte såhär. Snacka om att överträffa en nöjd kund. Tack var det så spenderade jag en timme på deras hemsida och läste genom hela företagets historia./ Stefan