Angelica Lagergren

Coops nya reklamfilm

[youtube width=”500″ height=”282″]http://youtu.be/6S4hZxjhjvU[/youtube]

Det är sällan reklamfilmer upprör mig, men den här kändes verkligen inte OK.

Först förstör du pappas och mamma sexliv… sen förstör du pappas innebandyträning… sen förstör du pappas sovmorgon

Helt ärligt, om du känner som i den här filmen så skaffa inte barn. Jag ser inte ”humorn” i den här filmen. Det är ju den här bilden som manifesterar bilden av pappan som frånvarande och enbart tänker till sitt eget bästa. När ska vi se en förändring kring detta och faktiskt uppmärksamma den moderna mannen. Mannen och pappan som faktiskt vill vara en del av familjen, som tar ett socialt ansvar för familjen och inte enbart det klassiska ”ekonomiska ansvaret”.

/ Stefan

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Jennifer

    Yey! go Stefano! Det är klart att man kan driva med fördomar, men jag tycker att papparollen alltför ofta antas vara på ett visst sätt. Det känns ofta som att pappor framställs som att de inte skulle vilja ha barn egentligen och det är så jävla tråkigt!

  2. Anna

    Underbart att du skriver om den, blir på riktigt glad ifrån botten av mitt hjärta! Har sett den ex antal gånger nu och blir lika rasande varje gång så det är härligt att veta att man inte är ensam om att bli upprörd!

  3. Victoria

    Hehe, jag skrattade dock ganska gott åt denna reklamen… Jag är gravid nu och har en man som längtar efter barn och att få vara pappaledig MINST ett halvår. Jag tar reklamen med glimten i ögat, de driver med fördomar om hur föräldralivet kan vara. Och ja, sexlivet kan säkert påverkas, man kommer behöva prioritera om saker i livet, men det betyder ju inte att man inte tycker att det är värt det 1000 gånger om! Att få barn är en gåva, de flesta säger att det är först då livet börjar, men det är ju helt okej att faktiskt både tycka och uttrycka att sexlivet inte är som förr 🙂 Det betyder inte att man ångrar sitt barn, bara att livet faktiskt är annorlunda än vad det var innan bebis kom till världen 🙂

  4. Linda

    Usch, så tröttsam och fördummande reklam. Det är synd att så många kommer att fnissa åt den pga känner igen sig.