Fru Magnolia

Semestervecka två

Filmar sin tågbana.

Vilket väder vi har haft den här veckan. Otroligt varmt på dagarna och ljumna sköna kvällar. De varmaste dagarna har vi faktiskt hållit oss inne mitt på dagen. O har lekt och jag har vilat. J där i mot har trotsat värmen och kört flismaskin, kärat jord och jagat sniglar.

I måndags var mormor här och lekte med O medans jag och J var på ultraljud och tittade in till liten i magen. En pigg liten rackare. Vi passade på att åka förbi Granngården och köpte lavendel till fyndpris till framsidan. Nu är äntligen min efterlängtade lavendelhäck planterad. Hoppas nu bara den överlever.

Favvo frukost. Löskokt ägg.

På tisdagen var det dax för flismaskinen. Vi hyrde en stor sak på Bäckby hyresmaskiner. O var överlycklig när vi klav innanför dörrarna. Vilket ställe! Vad många maskiner! Nästan som ett museum.  Åkte även förbi biltema och köpte hjul till den tilltänkta lådbilen. Jag passade på att storstäda ovanvåningen. På eftermiddagen badade jag och O i poolen. Det är verkligen underbart att ha den på altanen.

Onsdagen kom och flismaskinen kördes hela långa dagen. Med ett avbrott för ett snabbinköp av Radar. Getingarna hade nämligen bestämt sig för att just vår rishög var ett väldigt bra ställe att bygga ett bo på. J klädde sig heltäckande och med en radarflaska i varje hand gick han till angrepp, och vann. Både över getingarna och rishögen. Jag och O underhöll oss så gott vi kunde under dagen. Det var VARMT ute.

Första turen i lådbilen

Torsdagen kom och jag fick för mig att köra så många projekt som möjligt samtidigt.  Vi åkte och lämnade tillbaka flistuggaren på morgonen och åkte sedan ut till IKEA. Målet där var att O skulle få spagetti och köttullar, som han önskade sig till frukost. Sen blev det en del inköp med. Lite grejor till J’s meckarbod, lite tyg till gardiner och solskydd och ett skydd till O’s stundande hoppmadrass. Vål hemma drog projekten igång. Tvätta dykutrustning, tvätta tyger inför sömnad, tvätta några maskiner till av bara farten, möblera om O’s rum, städa i ordning klädkammaren så dykutrustningen fick plats…

Klart att det ska vara
skum i badet

Så blev det fredag. Svalt och skönt på morgonen. J skottade lite jord och försökte fylla upp hålen i gräsmattan, jag sydde solskyddet till uteplatsen. O var chef över pressarfoten.  J och O påbörjade byggprojektet lådbil. Ett projekt som jag misstänker aldrig kommer ta slut. O var överlycklig över att äntligen få sin efterlängtade lådbil. Jag byggt lite växtstöd till mina luktärtor. De är inte riktigt klätterhöga än, men det kommer väl snart hoppas jag.  På kvällen åkte vi in till stan och åt pizza till middag på Kajens kafe. Mycket mysigt. Vi tog oss in till city med där cityfestivalen var i full gång. O var helt plötsligt hiungrig igen och pekade vilt på glassstånden. Klart att han skulle få en glass. Det var tokmycket folk på stan, så det var rätt skönt att sätta sig i bilen och åka hem till lugnet igen.

Idag är det lördag och O har deklarerat att idag ska ha köpa en båt för sina nappar. Så om det går som planerat blir det första natten utan nappar i natt. Vi får se hur det går…

Skagenmålare?

Glass med strössel!
På kvällarna går vi ner till
badplatsen och bara njuter
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!