Anitha Schulman

Får man inte göra. Inte bra.

Inte för att det är till mitt försvar men samtalet pågick i dryga 15 minuter. Det började betydligt lugnare. Behöver jag intyga det? Dessutom – de tre samtalen tidigare var av artig karaktär.

Calle har bara filmat det mest rafflande partiet för han tyckte det var komiskt när jag ”tappade det”.

Jag vet hur de där handläggarmanuskripten ser ut och precis som JennyViasat säger (i kommentarerna) så gjorde handläggaren inte ett rätt. (Jenny har lyssnat på deras kvalitetsinspelning av hela samtalet). Sen tycker jag det är fel av Jenny att ”sälja ut” sin anställda så totalt för att urskulda Viasat. Men det fanns förmodligen ingen gruppchef där. Rökpaus? Inte vet jag. Men det är ju den personen som bär det faktiska ansvaret.

Handläggaren var dock otroligt kaxig från början, då jag relativt ödmjukt försökte förklara dilemmat. Så när det brast hade jag fått nog av hennes attityd. Sen var jag absolut allt annat än trevlig precis som jag sagt.

Men det är väl så att en hel del här är så lyckligt lottade som aldrig behövt bli arga på CSN, telefon eller TV-operatörer etc. antar jag. Så jag förstår att vissa blir chockade över mitt fullständiga vanvett. Grattis till er, önskar jag kunde vara medlem av den Facebook-gruppen. Men dessvärre inte.

Ska lära mig till nästa gång det ”rinner över” att säga ATTANS alternativt DUNDER OCH GRANATER eller något trevligare än FÖR I HELVETE antar jag. Och inte låta Calle Schulman filma.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. J

    Svär och skäll bäst du vill 😉 Är de inte ett dugg intresserade av att hjälpa till och dessutom har en taskig attityd hade vem som helst fått nog. Lite servicekänsla måste det väl ändå finnas?! Annars förtjänar de att få sig en avhyvling 😉

  2. Xantippa

    Det är fullt begripligt att man kan bli arg i en sådan situation. Det som fullkomligt övergår mitt förstånd är hur man kan filma det och lägga ut det på en blogg. Varför gör man en sådan sak? Det är helt obegripligt.

  3. Emelie

    Bra jobbat! Jag har hittat på ett uttryck för att bråka med servicepersonal. Jag kallar det för ”going american”, för är det nåt svenskar inte kan men som amerikaner är bra på så är det att ryta till när man som kund inte blir bemött med respekt för att man faktiskt betalar för deras service.

    Jag bor i Thailand och ryter man inte till här så blir ingenting gjort. Men självklart börjar man alltid snällt och ödmjukt… Och så har jag jobbat många år i serviceyrken själv också, så jag borde vara objektiv.

  4. Anna

    Det är ju bara en TV!! Inte liv och död. Oj vilken överreaktion och så otroligt självupptaget. Nä, jag tror att det är jag som inte passar som blogg-läsare på en del bloggar. Slutläst med några nu. Pinsamt hur en del av bloggarna lägger ut allt-allt-allt om sina liv. Allt vill i a f jag inte läsa. Tack och adjö.

  5. alice

    Obehagligt det här, kan du inte sluta reta upp dig på kommentarene? Om det nu är så at du tycker mange av leserne är dumme troll, hvorfor bryr du deg så mycket?

  6. M

    Hej ”N”! Ja, jag tycker absolut att man ska se ner på andra människor, vilken briljant slutsats du drog där! Helt fantastiskt att man kan få en sådan djup insikt i mitt sanna väsen endast genom min användning av uttrycket ”in your face”!

    Skämt åsido 🙂 Inte meningen att uppröra dig personligen. Det jag ville var att understryka den sköna känsla Anitha måste, eller borde, ha fått när hon fick möjlighet att ge svar på tal i en situation där hon får skit när hon i själva verket inte har felat alls. Det du läste in i det får stå för dig. Ha nu en fantastisk helg!

  7. åsa

    haha! det är ju helt underbart. jag hade ett liknande samtal fast med en tjej på comhem. heja dig!

  8. Sara S

    Det är väl ok att svära och skrika lite om det är befogat (vilket det verkade vara, sen handlade det ju inte om liv el död utan och betalttv) men vissa saker säger man inte.
    Att du veta vad det är för personer som sitter där nere låter inte bra. Nä, där blev du lite öveklasskärring i mina ögon. Men, who cares vad jag tycker? Förmodligen ingen.

  9. Marie

    Du verkar grymt dryg och överkänslig mot de som kommenterar. Du är en sån som alltid måste ha rätt va?

  10. Anette

    Vet du, jag tyckte du var så sansad. Jag skulle ha exploderat. Var var kunden har alltid rätt? Felet berodde på dem och hon skulle ha gjort allt, precis allt för att hjälpa dig oavsett hur du ”uppförde” dig. Hoppas ni har tv nu! Det var min livlina till omvärlden då jag var mammaledig. Kram!

  11. M

    Men för FAN Anitha, att svära är ett måste om man är arg.
    Ignorera dessa präktiga skitmänniskor som säger något annat och ni som tycker det är så fasanfullt, blunda! Sluta läs!
    Jag blir så JÄVLA trött på moralister.
    Annars är det en HELVETES fin fredag så jag ska gå från jobbet och njuta SATAN av den varma solen.

    Puss på dig!

  12. Amanda

    Man undrar ju vad det är för folk som kommenterar i din blogg egentligen. Vad har det med saken att göra att du är mamma? Får inte föräldrar brusa upp när servicepersonal uppenbarligen inte sköter sitt arbete? Vad är det för dumheter. Du har väl lika stor rätt som alla oss andra att bli upprörd över en sådan grej. Ärligt talat, hur många av oss skulle inte till slut tappa det?

  13. Eddie

    Jag tycker det är tråkigt att se dig sådär Anitha.

    Är det TVn du vill ha igång så är det väl det du ska fokusera på, inte försöka mästra personen som du inte tycker ger dig korrekt hjälp. Jag vill bara att du ska se att anledningen att du fick det bemötande du fick beror på din inställning till personen du pratade med. Skulle du få prata med en chef, hur skulle du bemöta den personen då? Antagligen helt annorlunda eftersom du anser den personen mer komptent och givetvis skulle ni komma till en lämplig lösning då, fastän det skulle innebära att du fick vänta exakt lika lång tid innan din TV är igång.

    Och ja, ni betalar för tjänsten men självklart får man tillbaka pengar för den tid det ej fungerat. Då säger du säkert ”det är inte pengarna jag vill åt, jag vill bara att det ska fungera” jo, men det är teknik, på de villkor du skrev tror jag knappast du garanterades solklar bild 24/7 årets alla dagar. Problem kan inträffa, precis på samma sätt som att din egen TV kanske är problemet och inte Viasat.

  14. mika

    Förstår inte folk som reagerar så starkt på det klippet. Nej, du är inte jättetrevlig, men under omständigheterna är det helt klart normalt att brusa upp. Dessutom har du som kund mycket mer rätt att vara otrevlig än vad hon har.

  15. N

    Tycker det är väldigt moget av personen M skriver haha in your face om min kommentar, det visar ju verkligen vilken nivå denna person ligger på.
    Tyckte det var väldigt bra att Anitha förklarade att hon inte menade på det sättet som jag tolkade henne. Vad är problemet med det? Jag håller med att man måste få ha rätt att bli upprörd särskilt vid ett dåligt bemötande. Men personen M verkar mest vara ute efter skadeglädje, som ”HAHA där fick du”! Motsatsen till hur man ska agera som en vuxen människa, jag tycker du ska fundera över om min moral verkligen var fel? När jag trodde Anitha menade att vara översittare- tyckte du det var rätt? Tycker du man ska se ner på andra människor? Det verkar nästan så. Nu när jag vet att Anitha inte menade på detta sätt får jag åter respekt för henne trots att jag tycker att ordet snorungar inte ska brukas mot yngre. För äldre männiksor vet inte alltid bäst, gissar på att ”M” är ett levande bevis!

  16. Frank

    Ehhh, du som inte har en ynka högskolepoäng har väl aldrig behövt bli arg på CSN?

    Som att det var relevant för sammanhanget?! Hahaha!
    Men jo Frank du har fel det har jag visst det. Det är fint att du är engagerad men du borde inte vara här inne så mycket. Det är jättefint väder och det här är primärt en mammablogg… Så stalka någon annan istället.

    Ha en trevlig dag. Nu blockerar jag dig.
    /Anitha

  17. Anna

    Förstår inte heller detta pågående mönster av att reta upp sig så på några enskilda kommentarer. Jag drar slutsatsen att allt är tämligen medvetet för att dra uppmärksamhet till sig. Vilket är fine by me eftersom du har en blogg — det är bara så förbannat förutsägbart och tröttsamt alltihopa. Jag tror inte heller det i grunden är så vidare hälsosamt att söka bekräftelse på detta sättet, att jaga upp sig, söka försoning, hävda sin egen rätt mot världens alla dumskallar — allt för att göra sig ett namn som vadå egentligen? En arg bloggare i en tidning för mammor? Jag undrar bara om det är värt det — jag tror inte man kan vara en aktiv bloggare och samtidigt ta till sig så av vad anonyma människor på nätet skriver. Ibland verkar det som du inte gör annat än läser kommentarer, planerar nya inlägg och händelser runt omkring dessa. Det kanske inte alls är så men det är ett intryck man kan få. Ta inte åt dig så.

  18. Katarina

    Jag gillar verkligen dina senaste rubriker:Får man inte göra inte bra-kolla kolla Nationalteatern och 57 channels-Bruce som åxå är min husgud:-)
    Vad jag däremot inte gillar är din åldrsfascism och ditt ordval ”snorungar” Lika fult att sparka neråt i åldrar som uppåt.Jag verkligen HATAR all åldersdiskriminering och slåss mot den varje dag.Jag har barn i 18-20 års åldern och skulle du kalla dom snorungar skulle jag bli skitförbannad.Däremot förstår jag fullständigt din ilska mot Viasat.Jag har själv många ggr tappat det fullständigt när jag ringt Teia o Vattenfalll.Tänk alla dessa timmar av ens liv man slösat bort där i oändliga köer för att sedan bli otrevligt bemött.Jag har svurit och skrikit och precis som du fått vredestårar i ögonen Fortsätt att skrika jävlar och helvete men ta bort snorungar.Jag hoppas åxå att moderattänket försvinner nu när du fått barn

  19. Catherine

    Äh, det är klart man blir sur ibland. Sen blir det oturligt för vissa ser bara videon och reagerar på det. Men jag skulle antagligen gjort samma sak som du i den situationen.

    Bra blogg!

  20. Malin

    Hej! Jag förstår inte varför du måste bry dig då mycket om kommentarerna. Skriv, läs feedback, välj vad du tycker är bra och dålig feedback och gå vidare. Och framförallt, sluta skriva inlägg som ska föreställa ursäkter men inte är det. Låt det hellre va eller stå på dig. Du framstår som lite bitter när du hela tiden kommenterar att läsarna är dumma. Kan du inte räkna ut innan vilka inlägg som kommer provocera en del läsare? Jag gillar du skriver vad du tycker och ibland framstår du som, hur ska man uttrycka det, lite bortskämd kanske eller oödmjuk. Men jag gillar att en känsla väcks hos mig när jag läser, mkt hellre det än en dagens outfit. Så skriv dina inlägg, men sluta ge halvdana ursäkter.
    //Malin

  21. Ina

    Jag ringde förstås inte till supporten, utan till avdelningen på vilken man säger upp abonnemang, och antingen så pratade jag med samma människa som dig, eller så finns det iallafall två likadana. Jag ringde i min morfars ställe, han blir 85 år i oktober, och hör lite dåligt, så han ville att jag skulle göra det. Bara det ifrågasattes starkt, det var som att människan på andra sidan trodde att jag satt och fråntog min morfar hans stora chans till att få vara kvar på Viasat, hans i livet största erbjudande någonsin, han skulle ju spara så mycket pengar! Jag försökte förklara att detta inte handlade om en ekonomisk fråga, det handlar om att göra tevetittandet enklare för morfar. Flera gånger frågade jag om jag kunde få säga upp abonnemanget, och varje gång säger hon ”ja…” och sedan kom säljsamtalet igen. Han hade ju varit kund så länge, han kunde så bra priser, ingen kunde erbjuda honom så bra, allt gick att lösa. Och åter igen så frågade jag om jag kunde få slippa hennes säljsnack och bara säga upp samtalet? Hon var så galet otrevlig! Och jag satt hela tiden och tänkte på min morfar, tänk om det hade varit han som suttit där i andra ändan och lyssnat på henne. Han hade inte hört ett ord av vad hon sa, hon pratade så vansinnigt fort, och frågan är om han fått gjort det han skulle, eller om han i slutändan köpt sig lite nya kanaler istället? Sjukt dåligt!

  22. Fia

    Jag tycker inte du gjorde något fel i klippet jag såg.

    Javisst hör man att du är upprörd och frustrerad. Man hör att du sagt samma sak om och om igen och personen i andra sidan luren har inte gett något bra svar. Då är det lätt att man till slut drar till med något elakt som ”snorungar”. Men detta visade inte på något sätt att du är en dålig person. Inte ens att du är en särskilt hetsig person (vilket du kanske är, vad vet jag?). Det visar bara att du är en vanlig och inte konflikträdd person som blev arg. Herregud, det måste väl vara okej att bli arg? När man blir arg säger man ofta saker som man inte riktigt menar. Alla vet väl detta?

  23. Pethra

    Jag tycker inte alls att det är konstigt att du till sist exploderade, finns inget värre om man ringer och är glad och vill få hjälp med sitt ärende, och så är personen som svarar allt annat än trevlig tillbaka, inte undra på att ens tålamod tar slut och man själv går i taket. Jag har haft mina duster med Comhem, ja även Glocalnet för den delen, för det finns många anställda hos nämnda företag som inte borde få jobba med service.

  24. Estetica

    Anitha är en känslosam o ärlig människa som utan baktanke genröst visar upp sin vansinniga ilska över Viasats usla service!!!
    För er som föredrar förljugenhet så finns ju motpolen: SVT-bloggen med mottot: ”Kill them with kindness”..!
    Där visas bara en falsk o hårt censurerad version av verkligheten upp..valet är fritt !!!

  25. Ems

    Jag är trött på alla idioter till läsare som kommenterar. Jag vet att 97 % av läsarna är vettiga människor, men det är dem där 3% som kommenterar, gnäller, klagar och mästrar som förstör. Präktiga, snälla, goda, lyckliga, trevliga, som alltid gör rätt och aldrig är dumma, skänker 1000 kr i månaden till rädda barnen och bajsar rosor. Eller? Se på er själva först, den utan skuld kan kasta första stenen. Idioter. Har ni aldrig blivit arga? Har ni aldrig skällt ut någon? Antingen ljuger ni eller så är ni konstant pårökta, för ingen är alltid nöjd och glad utan att tappa humöret. GO Anitha! Over and out.

  26. P

    Tycker det bar bra gjort att ni la ut klippet.

    Man känner igen sig, inte från Viasat men Comhem, där man får en lur lite i tid och otid.. Ringer man sen tillbaka efter det är man på sjukt dåligt humör, det kan inte hjälpas..

    Men med all rätt skulle jag vilja säga. En service som man betalar för SKA fungera. Så är det bara. De ska kunna ”ta” arga kunder också, utan att ta det personligt från början…

  27. M

    Haha ”N” – in your face!

    Om man har sådan fantastisk (alt: tragisk) moral att man tycker att man alltid ska vara trevlig mot telefonister med taskig attityd, så kan vi ju gå in på ämnet LÖGNER också. Fyyy för att ljuga om att man ”inte är hemma” eller ”sitter lite tight till” eller ”har testat det förut” eller ”har en bättre deal redan” eller ”han är inte hemma, han sitter på kåken”. Fyyy för alla lögnare där ute, hur ska en stackars telefonist kunna sova om natten!

    Och ja, denna moral gäller även för dem som man själv ringer upp, nog fasiken är dem de mest otrevliga.

  28. Mum

    Jag flyttade. Mitt internet följde inte med. Strul, många samtal. De hade gjort fel. Rättade felet .. som upprepades ett par gånger till och jag lärde mig hur det skulle åtgärdas av dem. De lyssnade inte, jag fick gång på gång återvända till ruta ett, med nya flertal veckors väntetider som följd.
    Sista gången skrek jag i luren att ”Du lägger inte luren i örat på mig, för helvete. Du gör det inte!” Men det gjorde hon och jag vände mig till högsta chefen som beklagade så mycket och drog av nästa månadskostnad. Jag var utan internet tre månader. De var oförskämda rakt igenom och jag blev tokarg.
    Telia.

  29. Nette

    Vissa människor ska helt enkelt inte hålla på med service, alla passar inte till det. Man hör att hon på andra änden inte bör arbeta med telefon, för hon låter arrogant. Visst kan det se ut som att du överreagerar, men det är för att vi inte sett de andra samtalen, inte är i er situation och inte själv blivit bemötta på samma sätt. Jag skulle förmodligen känna samma som dig om jag satt i din sits och blir bemött på det viset. Hon skulle ha varit artig och sedan skickad vidare ditt samtal till chefen, då du bad om det.

  30. erika

    Hahahaha jag tycker iaf att du var helt fantastisk! Skrattade så jag grät när jag såg klippet. Förstår dig verkligen!!

  31. Emilia

    Men gud, såg videon nu och blir alldeles vansinnig, man hör ju tjejen genom telefonen och vilken vidrig attityd. Bra att du inte lät henne köra över dig!

  32. Oj

    Men snälla Anitha. Ta ett andetag och rannsaka er två. Ni är vuxna människor med barn och en blogg, får problem med teven, ringer kuntjänst får dåligt bemötande. Du och din man filmar samtalet, lägger ut på blogg och uppmanar läsarna att säga upp sig hos Viasat. Sedan kommer någon ansvarig/chef på bolaget och ursäktar sin anställda i kommentarsfältet på din BLOGG och du går in med en edit i inlägget och så kommer du med ett sedvanligt försvarstal som ”borde istället”, ”som om ni är bättre” åh herregud vad fan håller ni på med. Jag skämdes uppriktigt över att jag länkat till Calles blogg över hela min fb efter idag. Det var bara så ocoolt och pinsamt och jag önskar att ingen tror att jag försvarar det där trots att jag hittils alltid haft er rygg.

  33. N

    Jag kan hålla med dig till viss del att man blir arg och upprörd. Men när du sa till tjejen att ni DÄR NERE var snorungar blev jag riktigt besviken och arg själv. Du är inte bättre än någon annan och se aldrig aldrig ner på någon annan männiksa, det är fruktansvärt! Riktigt lågt av Viasat att behandla ärendet på det sättet men snälla tro inte du är bättre än någon annan Anitha! Ödmjukhet och respekt tack! USCH

    ”Där nere” var ingen metafor för översitteri utan att de faktiskt sitter ett våningsplan nedanför övriga VIASAT/MTG-bolag i huset. Vilket jag är övertygad om att handläggaren förstod.
    /Anitha

Comments are closed.