Anitha Schulman

Kolmården och Bamses värld

      

Förutom att det var hiskeligt väder så kan jag varmt rekommendera ett besök på Kolmården, Bamses Värld och Aqvariet mitt emot. Nej Stockholm är verkligen inte bäst när det kommer till familjeaktiviteter även om man är bortskämd i storstan. Shit vad bra Godiståget var. Så kul för både små och vuxna. 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Sara

    Förstår inte det hemska med marknadsföring på bloggar (event liknande). Vad gör traditionell marknadsföring (annonser) så mycket bättre? Annonser visar upp den bilden som i det här fallet Kolmården vill framföra dvs ingen objektivitet alls. Marknadsföring oavsett vilken form handlar om att visa att man finns och varför konsument borde testa.

  2. Tove

    För mig handlar det inte om det. Är varken avundsjuk eller negativ. Bara tveksam om denna marknadsföring via bloggare fungerar, när man ser samma event och produkter hos många. Det blir så uppenbart. Kanske varit smartare att göra en grej av att ”Vi bjöd in alla som målat och byggt med familjer och vänner för att inviga säsongen”. Naturligtvis svårare eftersom man inte har bloggarnas kanaler då, men kanske bättre i längden…

  3. Alexandra

    Vi är inte kända på något sätt, min sambo är målare och var med och målade i bamses värld så vi var med inbjudna. Likaså många andra ”icke-kändisar” så larvigt att folk ska börja ditta och datta om sånt. Är så less på avundsjuka negativa människor. Kram

  4. Tove

    Är osäker. Om man tänker på Kolmården och samtidigt ser massa kändisbloggare framför sig… Tveksamt för mig, men ska bli intressant att följa. Kram!

    1. K

      Jag håller helt med dig Tove! Jag bojkottar sedan en tid tillbaka alla företag som kör massutskick till bloggare. Det är osmakligt och gör mig enbart förbannad numera. De rikare blir rikare.. För somliga är det nästan gratis att leva, hur förmånsbeskattas alla dessa presenter???

  5. Tove

    Tänker inte på dig bara ur marknadsföringsperspektiv. Det känns inte trovärdigt om man läser flera bloggar som bloggar om samma produkt eller event. Jag tror faktiskt inte det funkar i längden. Om du själv skrivit att vi var på Liseberg och det var jättekul, hade det varit en annan grej.

    1. anithaschulman78

      Tror absolut att det funkar ur ett erinransperspektiv. Flera bloggare skriver om en positiv upplevelse de fått på Kolmården. När du planerar din semester med barnen i sommar har talar de sublima preferenserna om att Kolmården borde vara med på listan. Så jo jag tror Marknadsavdelningen på Kolmården har tänkt till. Men vi anser väl olika i den frågan 🙂

  6. Tove

    Kolmården är underbart. Det kan man rekommendera varje dag. Jag tänkte mer ur ett marknadsföringsperspektiv. Är det fortfarande smart av företagen att man ser samma ”reklam” hos flera bloggare?

    1. anithaschulman78

      Ja absolut smart av dem. Sen är man väl av en personlig åsikt bloggare som inte. Jag blir bjuden på en massa grejer men väljer då inte att gå ifall jag inte har ett personligt intresse. Finns det så är det ju klart att man kanske tipsar om det ifall det infriade förväntningarna. Men det finns en massa saker som inte gör det och som jag inte skriver om heller.

    1. anithaschulman78

      Ja eller så behöver man inte lägga någon värdering i det alls. Bara för man är inbjuden till Kolmården så betyder det nödvändigtvis inte att jag behöver skrivs om det. Men jag tyckte att det kanske var något jag kan rekommendera mina läsare då det här är klassificeras som en familjeblogg. Då borde det rimligen kanske finnas ett intresse hos mina läsare. Är övertygad om att de gör massa välgörenhetsgrejer också. Men antar att det är aningen geggigare att få media på dom sakerna. Om det nu finns ett medmänsklighetssyfte och inte för egen marknadsföring.

  7. anna

    Bättre marknadsföring om de bjöd in barn som aldrig annars får en chans till en sådan upplevelse,
    t ex barn till ensamstående, arbetslösa eller varför inte asylsökande.

  8. Tove

    Nu läser man på alla möjliga bloggar om Kolmården och skulle vilja ställa en fråga bara för att jag är intresserad. Jobbar själv med marknadsföring och tänker att det kanske gått för långt. Inte ni som går dit, men att företagen bjuder in er bloggare till event och att ni får samma presenter. Det är så uppenbart så kanske de gör sig själva en otjänst. Eller tror du det funkar ett tag till?

Comments are closed.