Vi har haft en liten härva här hemma. Calle vill typ mörda mig och jag honom. På sex månader har vi nämligen lyckats krympa sex stycken cashmeretröjor för varandra bara för att de i all hast bara slunkit med i en 30 graderstvätt. Ut kommer en liten filtig tröja som är lagom i storlek till Penny. Cashmere är ulltvätt. Hur svårt kan det vara. Det är tråkigt att krympa plagg i största allmänhet. men dyra stickade plagg är aningen värre. För cashmere typ det mysigaste man kan bära. Speciellt när jag var gravid och Penny var ny-ankommen. Då älskar man ju allt som är löjligt mjukt lite mer än i vanliga fall.
Ett varumärke jag bara måste hylla är Soft Goat jag älskar verkligen deras affärsidé. Cashmere är ju dyrt. Men de har löst en del av problemet med att bara en onlineverksamhet och kan därför sänka priset till nästan mer än hälften. Dessutom så går 10 kr per såld tröja till Barnfondens ”Skänk en get” för att ge familjer i fattiga länder ett drägligare liv. Bra va. Älskar sånt. Kolla HÄR.
Tack för svar – stor eloge till er som skänker pengar till välgörande ändamål – mycket bra – på riktigt. Dock kan ni väl knappast neka till att ni skänker kläder till bloggare – inget fel i det – marknadsföring är bra – Petra i House of Phila skriver ut att de kläder hon har är en ”gåva” från er och det tycker jag är bra. Fortsätt att marknadsföra er – ni har mycket fina saker. I övrigt har Anitha en bra blogg som berör 🙂
Katarina- Stephanie heter jag och jag är en av grundarna till Soft Goat. Vi säljer kläder via nätet och ger en liten del av omsättningen till välgörenhet, vi har inte möjlighet att skänka enormt mycket pengar men lite är bättre än ingenting i mina ögon. Sedan starten för ca 1 år sedan har vi skänkt drygt 45 000 kr till Barnfonden och deras ”skänk en get” projekt. Något som jag är mycket stolt över! Anitha har, precis som hon själv skrev, köpt sina tröjor av oss som vilken kund som helst och det är vi väldigt glada över.
Annika – självklart är detta ett sponsrat inlägg – det är ju så detta företag marknadsför sig. Reklam i sig är inte alls fel eftersom alla företag vill – och måste – sälja sina produkter. Vad som däremot inte blir så lyckat är inlägg som utger sig för att vara något annat än reklam/sälj. Sedan är det mycket bra att företag ger till välgörande ändamål men det blir lite skevt att de ger över 1 000 kronor till de bloggare som skriver om detta och att det sedan krävs över 100 köpta tröjor av läsare för att ge samma summa till ”behövande”.
Gud vad det klagas, hon kanske bara faktiskt tycker att tröjorna är fina och att det är bra att företaget ger tillbaka, stort som litet. Mer än vad andra företag gör ofta.
…och ni får nya tröjor att krympa för att skriva om detta. För varje tröja de skänker till bloggare hade de ju kunnat skänka 1 000 kronor ”till getter” istället – för att detta skall gå jämt ut måste ju vi som läser bloggarna köpa 100 stycken tröjor för varje de ger bort till en bloggare – välgörenhet där den behövs som bäst? Men fina produkter har de – riktigt fina.
Vilka underbara tröjor! Vill ju ha en i varje färg!
Oj så många som bloggar om sitt plagg från detta ställe nu och fixar ”rabatt”. Ni får kläder för att göra det alltså. Fan, gillar inte att läsa reklamblogg. Var ärlig i stället och säg som det är.