Tiingelinn

Blev kallad kärring på restaurang – Se hit Linköpings bor

Bild lånad från Google. Skulle ta en egen men vågade inte då personalen blev aggressiv.

Restaurangen ligger på övervåningen av galleria Gränden i Linköping city. ( Ber om ursäkt för dålig bild)

Min portion för 85:-

Suddig bild men ni det hårstråt.

Hej på er snyggingar!

Idag ska jag berätta om något som gjorde mig ledsen och upprörd!

När vi kom började det med att vi blev bemötta snäsigt och det skulle ingå dryck i menyn och då var det endast Loka som ingick tyvärr trots att det stod dryck men jag tog ett glas vatten och det vad inget mer med det.

De hade tydligen självservering av grönsaker så jag tog en talrik och plockade ihop lite av det som fanns där.

Sedan kom min bakade potatis som ni ser på bilden. Har väldigt höga ribba när det gäller bakad potatis då jag har ett favorit ställe på Marieberg galleria i Örebro så jag förväntade mig inte att den skulle vara lika god men in kommer en mycket liten potatis och en liten glasskål med en gul röra med kycklingbitar i, thats it.

Maten var absolut inte god och jag upptäckte ett hårstrå på min tallrik från salladen. Det var kolsvart och eftersom jag har blont hår kunde det knappast vara mitt.

Jag sa därför till att jag fått ett hårstrå i maten och då blev jag mycket illa bemött. Personalen sa att det var mitt eget fel att jag tog en smutsig tallrik. ( Jag förväntar mig att alla tallrikar på en restaurang är rena) Jag sa då att jag tyckte att det skulle varit rent och att det inte borde vara mitt fel som kund.

Människan sa då att jag i alla fall gillade maten då det var rent på tallriken. Jag sa då att jag har ändå betalat 85:- för detta ( det var dessutom jättelite så tog inte lång stund att äta upp) och har man betalat för maten så äter man väl upp den. Jag har i alla fall inte pengar till att bara betala en hel rätt och byta restaurang och betala en helt ny rätt, hade jag så skulle jag!

Fick då höra att jag visst tyckte om maten, vilket jag inte gjorde och de va en så otrevlig attityd hela tiden.

På vilket annat ställe som helst skulle man blivit erbjuden kompensation. Har ätit på en jättebra restaurang med trevlig service där min kyckling va fryst och då sa jag till, fick en ny portion direkt och dem bad så mycket om ursäkt. Är en favorit restaurang nu.

På donken fick jag ett hårstrå i maten en gång och till och med på donken fick jag en ny portion direkt och trevligt bemötande med ursäkter.

Här blev jag illa bemött, en riktigt otrevlig attityd till och med innan mitt klagomål.

När vi då gick skulle jag ta en bild på skylten till restaurangen men då skrek hon på mig jättehögt att hon skulle anmäla mig och när jag sprungit en bit sa hon jävla kärring till mig.

Gör man så för en liten notis från en gäst som i trevlig ton berättat att hon fått ett hårstrå i maten?

Jag blev riktigt rädd och jag och Marcus åkte hem!

När vi kom hem och berättade historien för hans mamma så sa hon åt mig att ringa upp restaurangen igen och be att få tala med en högre uppsatt.

Jag ringde och kom fram till samma människa. Jag bad att få tala med en högre uppsatt och fick då höra att det var personen själv plus mannen till personen som ägde stället tillsammans.

Jag berättade då att jag ryckte att jag fått ett otrevligt bemötande och fick då ännu värre ord kastade på mig. Personen sa bland annat att hen inte kunde ta ansvar för mina psykiska problem. ( Jag har inga sådana så blev djupt sårad) Hen sa även att hen kände sig påhoppad av mig , ( för att jag sa till om hårstråt), att mitt hat ( som jag absolut inte har uttalat att jag skulle ha haft mot hen) var ömsesidigt vilket jag anser är riktigt oproffsigt. Särskilt efter 10 år i branschen som hen sa att hen hade.

Hen började även skylla hårstråt på mig eller Marcus eller att de va mina lösögonfransar ( som jag inte ens bär) blev verkligen tagen. Kände direkt att det var en mycket oproffsig person som säger dessa saker till en gäst.

Ska man jobba i denna branschen så ska man kunna tåla det mesta och kunden har alltid rätt! Det finns många som är betydligt otrevligare än mig som påpekar ett hårstrå i maten och det ska man kunna hantera.

Att börja bråka och skrika över detta var ju hemskt.

Sedan sa hen att hen skulle anmäla mig dör jag fotat skylten ( han tyvärr inte) för det var olagligt vilket det inte är då ingen person skulle varit med.

Väljer att inte hänga ut människa av ren respekt trots detta men som ni förstår blev jag riktigt förstörd. Fick höra det mesta och efter telefonsamtalet så började jag gråta, av chock, rädsla, kränkingar och förvåning.

Skulle nog mer va jag som kunde anmäla över att bli kallad jävla kärring, bemötandet, bli anklagad att ha psykiska problem och så vidare.

Vill med detta inlägg varna er från denna hemska restaurang som som sagt ligger på övervåningen av gallerian Gränden i Linköping och heter Café gränden med en neon skylt i rött och grönt.

Sprid gärna informationen till era anhöriga så de slipper bli behandlade illa och då dålig mat.

Puss och kram mina underbara läsare!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Tiingelinn

    Jag skulle du aldrig ljuga för mina läsare. Är glad att du fått trevligt bemötande och är nöjd med maten och mycket synd att jag och en hand full andra fått en mindre trevlig upplevelse. Kram

  2. Tiingelinn

    Jag skulle du aldrig ljuga för mina läsare. Är glad att du fått trevligt bemötande och är nöjd med maten och mycket synd att jag och en hand full andra fått en mindre trevlig upplevelse. Kram

  3. liinnandersson

    Jag skulle du aldrig ljuga för mina läsare. Är glad att du fått trevligt bemötande och är nöjd med maten och mycket synd att jag och en hand full andra fått en mindre trevlig upplevelse. Kram

  4. liinnandersson

    Jag skulle du aldrig ljuga för mina läsare. Är glad att du fått trevligt bemötande och är nöjd med maten och mycket synd att jag och en hand full andra fått en mindre trevlig upplevelse. Kram

  5. liinnandersson

    Ja verkligen! Tack underbara Melinda blir så glad när du bryr dig så om mig. Håller helt med dig. Kramar❤️❤️

  6. liinnandersson

    Ja verkligen! Tack underbara Melinda blir så glad när du bryr dig så om mig. Håller helt med dig. Kramar❤️❤️

  7. Helen

    Äter där regelbundet för att personalen är supertrevlig o maten god. Jag rekommenderar denna restaurang starkt och tror inte att detta är helt sant.

  8. Helen

    Äter där regelbundet för att personalen är supertrevlig o maten god. Jag rekommenderar denna restaurang starkt och tror inte att detta är helt sant.

  9. Helen

    Äter där regelbundet för att personalen är supertrevlig o maten god. Jag rekommenderar denna restaurang starkt och tror inte att detta är helt sant.

  10. Helen

    Äter där regelbundet för att personalen är supertrevlig o maten god. Jag rekommenderar denna restaurang starkt och tror inte att detta är helt sant.

  11. Tiingelinn

    Vilken tur att de betydde sig trevligt mot dig och att allt var rent och så. Synd bara att maten inte var vad du häller förväntat dig. Som tur är finns det många andra restauranger med betydligt högre standard i Linköping. Kram

  12. Tiingelinn

    Vilken tur att de betydde sig trevligt mot dig och att allt var rent och så. Synd bara att maten inte var vad du häller förväntat dig. Som tur är finns det många andra restauranger med betydligt högre standard i Linköping. Kram

  13. Tiingelinn

    Ja jag funderar på att göra det. Precis som du beskriver att du skulle gjort förväntade jag mig från henne men iatället blir hon arg och kastar glåpord på mig, riktigt illa.

  14. Tiingelinn

    Ja jag funderar på att göra det. Precis som du beskriver att du skulle gjort förväntade jag mig från henne men iatället blir hon arg och kastar glåpord på mig, riktigt illa.

  15. liinnandersson

    Vilken tur att de betydde sig trevligt mot dig och att allt var rent och så. Synd bara att maten inte var vad du häller förväntat dig. Som tur är finns det många andra restauranger med betydligt högre standard i Linköping. Kram

  16. liinnandersson

    Vilken tur att de betydde sig trevligt mot dig och att allt var rent och så. Synd bara att maten inte var vad du häller förväntat dig. Som tur är finns det många andra restauranger med betydligt högre standard i Linköping. Kram

  17. liinnandersson

    Ja jag funderar på att göra det. Precis som du beskriver att du skulle gjort förväntade jag mig från henne men iatället blir hon arg och kastar glåpord på mig, riktigt illa.

  18. liinnandersson

    Ja jag funderar på att göra det. Precis som du beskriver att du skulle gjort förväntade jag mig från henne men iatället blir hon arg och kastar glåpord på mig, riktigt illa.

  19. Melinda Lönnström

    Bland de sjukaste ja läst!! Som ja ser det så är det hen som borde vara orolig för psykisk problem!! Helt sjukt att någon bara kan slänga ur sig så mycket hat helt utan anledning eller grund! Förstår att du blir upprörd och tycker du va riktigt stark och modig som ändå vågade ringa upp och förklara hur du kände. Att personen då har mage att fortsätta göra påhopp och anklaga dig för det ena och det andra förstår jag verkligen inte. Otroligt oprofessionellt!!!!
    Bojkot av det stället. Stäm butiken är ett förslag!
    Kram på dig vännen! Du är så stark!! Stå på dig och håll på dina rättigheter. Du är stjärnan i denna händelse!! ❤❤

  20. Melinda Lönnström

    Bland de sjukaste ja läst!! Som ja ser det så är det hen som borde vara orolig för psykisk problem!! Helt sjukt att någon bara kan slänga ur sig så mycket hat helt utan anledning eller grund! Förstår att du blir upprörd och tycker du va riktigt stark och modig som ändå vågade ringa upp och förklara hur du kände. Att personen då har mage att fortsätta göra påhopp och anklaga dig för det ena och det andra förstår jag verkligen inte. Otroligt oprofessionellt!!!!
    Bojkot av det stället. Stäm butiken är ett förslag!
    Kram på dig vännen! Du är så stark!! Stå på dig och håll på dina rättigheter. Du är stjärnan i denna händelse!! ❤❤

  21. Melinda Lönnström

    Bland de sjukaste ja läst!! Som ja ser det så är det hen som borde vara orolig för psykisk problem!! Helt sjukt att någon bara kan slänga ur sig så mycket hat helt utan anledning eller grund! Förstår att du blir upprörd och tycker du va riktigt stark och modig som ändå vågade ringa upp och förklara hur du kände. Att personen då har mage att fortsätta göra påhopp och anklaga dig för det ena och det andra förstår jag verkligen inte. Otroligt oprofessionellt!!!!
    Bojkot av det stället. Stäm butiken är ett förslag!
    Kram på dig vännen! Du är så stark!! Stå på dig och håll på dina rättigheter. Du är stjärnan i denna händelse!! ❤❤

  22. Melinda Lönnström

    Bland de sjukaste ja läst!! Som ja ser det så är det hen som borde vara orolig för psykisk problem!! Helt sjukt att någon bara kan slänga ur sig så mycket hat helt utan anledning eller grund! Förstår att du blir upprörd och tycker du va riktigt stark och modig som ändå vågade ringa upp och förklara hur du kände. Att personen då har mage att fortsätta göra påhopp och anklaga dig för det ena och det andra förstår jag verkligen inte. Otroligt oprofessionellt!!!!
    Bojkot av det stället. Stäm butiken är ett förslag!
    Kram på dig vännen! Du är så stark!! Stå på dig och håll på dina rättigheter. Du är stjärnan i denna händelse!! ❤❤

  23. Mw

    Jag åt också där för ca 1 månad sen, bakad potatis precis som du men med skagenröra istället. Har inget att anmärka på gällande hygien eller bemötande. Tvärtom blev jag väl bemött vid beställningen. Däremot så levde maten inte riktigt upp till förväntningarna och bilden jag hade i huvudet efter att ha tittat på menyn utanför. Där såg man en potatis med röra, så långt okej. På bilden serverades den med halva tallriken fylld av lockande sallad. Denna enligt bilden mycket tilltalande portion serverades med en Coca Cola. Superbra, den tar jag tänkte jag när jag gick in.
    Blev alltså lite besviken när det bara var vattnet som ingick och salladen med självbetjäning inte var i närheten av bilden på menyn eller det jag förväntade mig.

  24. Mw

    Jag åt också där för ca 1 månad sen, bakad potatis precis som du men med skagenröra istället. Har inget att anmärka på gällande hygien eller bemötande. Tvärtom blev jag väl bemött vid beställningen. Däremot så levde maten inte riktigt upp till förväntningarna och bilden jag hade i huvudet efter att ha tittat på menyn utanför. Där såg man en potatis med röra, så långt okej. På bilden serverades den med halva tallriken fylld av lockande sallad. Denna enligt bilden mycket tilltalande portion serverades med en Coca Cola. Superbra, den tar jag tänkte jag när jag gick in.
    Blev alltså lite besviken när det bara var vattnet som ingick och salladen med självbetjäning inte var i närheten av bilden på menyn eller det jag förväntade mig.

  25. Mw

    Jag åt också där för ca 1 månad sen, bakad potatis precis som du men med skagenröra istället. Har inget att anmärka på gällande hygien eller bemötande. Tvärtom blev jag väl bemött vid beställningen. Däremot så levde maten inte riktigt upp till förväntningarna och bilden jag hade i huvudet efter att ha tittat på menyn utanför. Där såg man en potatis med röra, så långt okej. På bilden serverades den med halva tallriken fylld av lockande sallad. Denna enligt bilden mycket tilltalande portion serverades med en Coca Cola. Superbra, den tar jag tänkte jag när jag gick in.
    Blev alltså lite besviken när det bara var vattnet som ingick och salladen med självbetjäning inte var i närheten av bilden på menyn eller det jag förväntade mig.

  26. Mw

    Jag åt också där för ca 1 månad sen, bakad potatis precis som du men med skagenröra istället. Har inget att anmärka på gällande hygien eller bemötande. Tvärtom blev jag väl bemött vid beställningen. Däremot så levde maten inte riktigt upp till förväntningarna och bilden jag hade i huvudet efter att ha tittat på menyn utanför. Där såg man en potatis med röra, så långt okej. På bilden serverades den med halva tallriken fylld av lockande sallad. Denna enligt bilden mycket tilltalande portion serverades med en Coca Cola. Superbra, den tar jag tänkte jag när jag gick in.
    Blev alltså lite besviken när det bara var vattnet som ingick och salladen med självbetjäning inte var i närheten av bilden på menyn eller det jag förväntade mig.

  27. Roger

    Enligt lag har du rätt att begära pengar tillbaka om du har betalt redan, jag hade tagit kontakt med miljö och hälsa och begärt en inspektion av stället. Otroligt smaklöst av dem att bete sig på detta vis, jag har själv drivit krogar och ja det händer att det blir olyckligt med hår i maten, men det är enkelt åtgärdat, man ber om ursäkt och erbjuder ny mat och en kompensation för det inträffade. och givetvis så är maten gratis dvs pengarna tillbaka och ny fräsch mat till gästen.

  28. Roger

    Enligt lag har du rätt att begära pengar tillbaka om du har betalt redan, jag hade tagit kontakt med miljö och hälsa och begärt en inspektion av stället. Otroligt smaklöst av dem att bete sig på detta vis, jag har själv drivit krogar och ja det händer att det blir olyckligt med hår i maten, men det är enkelt åtgärdat, man ber om ursäkt och erbjuder ny mat och en kompensation för det inträffade. och givetvis så är maten gratis dvs pengarna tillbaka och ny fräsch mat till gästen.

  29. Roger

    Enligt lag har du rätt att begära pengar tillbaka om du har betalt redan, jag hade tagit kontakt med miljö och hälsa och begärt en inspektion av stället. Otroligt smaklöst av dem att bete sig på detta vis, jag har själv drivit krogar och ja det händer att det blir olyckligt med hår i maten, men det är enkelt åtgärdat, man ber om ursäkt och erbjuder ny mat och en kompensation för det inträffade. och givetvis så är maten gratis dvs pengarna tillbaka och ny fräsch mat till gästen.

  30. Roger

    Enligt lag har du rätt att begära pengar tillbaka om du har betalt redan, jag hade tagit kontakt med miljö och hälsa och begärt en inspektion av stället. Otroligt smaklöst av dem att bete sig på detta vis, jag har själv drivit krogar och ja det händer att det blir olyckligt med hår i maten, men det är enkelt åtgärdat, man ber om ursäkt och erbjuder ny mat och en kompensation för det inträffade. och givetvis så är maten gratis dvs pengarna tillbaka och ny fräsch mat till gästen.

  31. Joakim

    De borda säga "tack" för att du uppmärksammade dem på att det fanns ett hårstrå på din tallrik sedan skulle du givetvis kompenseras för deras misstag så att du får lust att komma tillbaka. Steg 2 är att de inför rutiner så att det inte upprepas. Du gjorde helt rätt! "Kräv kvalitet annars hjälper du till att avskaffa kvalitet".

  32. Joakim

    De borda säga "tack" för att du uppmärksammade dem på att det fanns ett hårstrå på din tallrik sedan skulle du givetvis kompenseras för deras misstag så att du får lust att komma tillbaka. Steg 2 är att de inför rutiner så att det inte upprepas. Du gjorde helt rätt! "Kräv kvalitet annars hjälper du till att avskaffa kvalitet".

  33. Joakim

    De borda säga "tack" för att du uppmärksammade dem på att det fanns ett hårstrå på din tallrik sedan skulle du givetvis kompenseras för deras misstag så att du får lust att komma tillbaka. Steg 2 är att de inför rutiner så att det inte upprepas. Du gjorde helt rätt! "Kräv kvalitet annars hjälper du till att avskaffa kvalitet".

  34. Joakim

    De borda säga "tack" för att du uppmärksammade dem på att det fanns ett hårstrå på din tallrik sedan skulle du givetvis kompenseras för deras misstag så att du får lust att komma tillbaka. Steg 2 är att de inför rutiner så att det inte upprepas. Du gjorde helt rätt! "Kräv kvalitet annars hjälper du till att avskaffa kvalitet".