När vi flyttade ringde jag och gjorde en flyttanmälan av vårt Comhemabonnemang, bredband, telefoni och tv.
De tog adressen och så var det bra med det.
När vi skulle koppla in internet fungerade det inte alls. Tvn gick bra, men nätet var borta.
Upptäckte då att det inte fanns tre hål i väggen.
Ringde kundservice och de informerade mig att det fanns inget Comhem här i huset.
Nej men tack. Varför informerade ni inte om det när jag ringde första gången??
Ja det blev ju en miss sa de och beklagade, men de kunde ju säga upp mitt abonnemang nu.
Ja det lär ni ju göra sa jag, men utan uppsägningstid då hoppas jag då jag blivit fel informerad och att det inte finns i huset.
Nej si det gick inte. Alltid tre månaders uppsägningstid.
Ja men tack för ingenting !!
Efter en vecka kom en mastodonträkning med en flyttavgift.
Jag ringde återigen och sa att då jag fått felinfo innan och inte kan ha internet här tycker jag inte det är schysst att jag ska betala en flyttavgift på ngt jag inte kan använda.
Han jag pratade med då kollade upp saken och kom tillbaka efter en stund och sa att flyttavgiften är ju en signal de skickar till min nya adress och det gäller ju även tvn.
Ja men så lägligt. Att vi hade tvn gm dem oxå. Mkt lägligt så det gick att köra med den gamla valsen.
Så här sitter vi med Comheminternet som i te går att använda för x antal kronor i månaden PLUS mobilt bredband från tele2 oxå. Tre månader dubbel betalning plus en jävla flyttavgift.
Man kan inget annat än att känna sig grundlurad av Comhem. Känns skittråkigt!
Dessutom tyckte de att jag kunde kolla med min hyresvärd om Comhem var på väg in i huset, för då kunde ju ab ligga vilande tills dess.
Tillåt mig småle.
Comhem krångel!!
Kommentarer
Lämna ett svar
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Hej,
Beklagar att du känner dig lurad och att vi gett dig felaktig information om att du skulle kunna använda ditt bredband på din nya adress.
Då jag inte har några kunduppgifter så kan jag inte se vad det är som har hänt. Men oavsett om man flyttar till en adress som inte är ansluten för vårt bredband så gäller uppsägningstiden som är 3 kalendermånader. Jag hoppas att vi har räknat din uppsägning från dagen som du anmälde adressändringen till oss. Har vi inte gjort det så kan du kontakta oss genom att fylla i formuläret, som finns på länken nedan, så ska vi hjälpa dig. (Har du gjort adressändringen och uppsägningen i samma månad så blir det dessvärre ingen skillnad.)
http://www.comhem.se/socialmedia
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice