jeanettebouvinnygren

Köpenhamn

Alltså vilken panghelg vi hade i Köpenhamn. Vi landade strax efter 15 i fredags och var framme vid hotellet nån timme senare. Då väntade en supermysig relaxeftermiddag uppe på taket på hotellet. Så himla mysigt. Det var ett stort träbadkar ute på terrassen och så fanns det bastu och ångbastu, var och massa produkter att göra egna behandlingar med. Jag älskade deras organiska och ekologiska produkter och köpte faktiskt med mig en del hem. Det var inget höjdarväder men vattnet i badkaret var verkligen skållhett så det blev nästan för varmt att ligga däri efter ett tag. Vi skrubbade oss och bastade och gick ner till rummet efter cirka två timmar. Efter det väntade en liten tur på stan och klockan 19:30 hade Jimmy bokat bord på en supertrevlig italiensk restaurang, Fiat. Jimmy tog en tryffelpasta och hamnade nog i mathimlen tror jag. 🙂 Efter det blev det en redig barrunda. Det som är så härligt med mig och Jimmy är att vi fortfarande har så sjukt jäkla kul ihop. Det finns ingen jag hellre gör sånt här med än just honom. Vi kom hem runt 04 på morgonen ordentligt runda under fötterna men jäklar va kul vi hade.

På lördagen hade vi bestämt att vi skulle ta en rejäl tur ute på stan. Solen sken och vi kunde till och med äta lunchen utomhus. Helt underbart. Vi strosade runt på stan och åt gott och bestämde oss sen för att återigen köra på lite relax uppe på taket på vårt fantastiska hotell Babette Guldsmeden. Det blev en lunch helt i min smak 😉 På kvällen blev det middag och nån drink för Jimmys del. Själv höll jag mig till Cola Zero. Och sen åkte vi hem i söndags morse. Jag hade lätt kunnat stanna ett dygn till. Två dagar är lite för kort att åka iväg sådär. Men vi kommer definitivt tillbaka. Vi lovade oss själva på att bli bättre på att åka iväg bara vi två och riktigt rå om varandra. Det är så otroligt viktigt när vardagen med jobb, barn, hem och aktiviteter gör att man inte riktigt har samma tid till varandra. Men en sån här helg lever man på så himla länge och man blir fulltankad med massa ny energi och kärlek. Jag kan verkligen rekommendera hotellet vi bodde på, Babette. Bra läge, grym relaxavdelning, himmelska sängar och en frukost to die for. Vi hade en liten minisvit som var så himla fin och mysig.

Jag ändrade definitivt uppfattning om Köpenhamn efter denna resa. Staden är verkligen så fantastisk som min make beskrivit den. Revansch big time. 🙂

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!