Göteborgsmamman

Bila & semester med barn.

God kväll mina kära ♥

Det är en varm pjäs som sitter här bakom datorn ikväll. Efter en dag på stranden och upplock av all packning här i husvagnen så fick vi läst att det vankas regn imorgon. Eller inatt och ända till kl 14 imorgon. Vad tror ni det betyder för någon med förtält och husvagn? Jo, de där väggarna på förtältet var ju tvungna att hamna ordentligt på plats 🙂 Så någon timme senare så är vi äntligen klara och det har blivit läggdags.

Äntligen är vi här! Vackra, underbara Gardasjön. Det är ren magi här och ett måste för er med en resemålslista. Vi har mött upp vänner på plats och fler kommer i veckan och kanske är det just det som gör det – vännerna som kommer och delar semestern med oss. Det är en av de bättre tiderna på året iallafall 🙂

Vägen ner hit då! Jag har fått frågor om jag inte kan lägga upp ett upplägg om resan. Stopp, resväg, aktiviteter, övernattningar och hur vi gjort med packningen längs med vägen. Så jag tänkte köra en kort brief här! 🙂

Resväg/övernattningar. Det är 5e året vi åker hit och vi har nog testat alla vägar ner till Rom (=Gardasjön), men den som vi tycker bäst om är vägen som går med Stena Line och färjan Göteborg – Kiel för att då redan ha kommit en bra bit på vägen när vi vaknar i Tyskland morgonen därpå. Färjan gick 18.45 på torsdagen och vi anlände till Kiel strax efter 9 på fredag morgon. Då var det bara att köra och mata mil. Vi åt på båten torsdag kväll och på fredag morgon för att vara helt klara när det var dags för avresa. (riktigt, riktigt bra mat och så himla gott! Både middag och frukost! Ett tips till er som åker med dem.)
Vi stannade sedan på en camping för övernattning vid 21 på fredag kväll. Campingplatz SeePark Kirchheim var en camping belägen precis vid en sjö, men det upptäckte vi inte förrän vi åkte därifrån på lördag morgon, haha 🙂
Lördagkväll var vi framme i Garda vid 20.30.

Stopp på vägen. Utöver övernattningarna så försöker vi köra så mycket barnen tillåter. De har gjort detta ett par år nu och i år var det överlägset bästa och lättaste året. Vi fyller ipadsen med appar och hade i år med oss ett modem från Telenor med 140 GB för 500:-. Det är ett tips med trådlöst modem om man inte vill dra det på telefonen 🙂
Det blir många Serways och McDonald’s besök när vi stannar och där får barnen även springa av sig på lekplatserna.

Packning. Vi har ju rätt mycket packning med oss såklart – kläder, cyklar, leksaker – you name it. Dock har vi alltid en ’övernattningsväska’ med oss för de stopp vi gör och en handväska med saker så som laddare, ipads, datorer, kameror etc – saker som man vill ha med sig in på hotell/campingar och även nära till hands i övrigt. Och det är skönt att veta att man har allt samlat på ett ställe 🙂

Det var väl det! 🙂 Nu ska här sovas och jag hoppas regnet hinner komma så att jag har något mysigt att somna till förutom ett av monstrena bredvid mig ♥

Sov gott.

Kram.

Bila & semester med barn Bila & semester med barn Bila & semester med barn Bila & semester med barn Bila & semester med barn Bila & semester med barn Bila & semester med barnJag blir hungrig bara av att kolla på bilderna, haha!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!