Elina Casell

ITALIAN IN PICS

Här kommer en drös med snapshots från Italien resan. Så härlig resa vi haft!, Como var helt fantastiskt fint, väldigt lugnt ställe men väldigt fint! Vi åkte båt och reste runt längs Como sjön till Bellagio osv. vi har ju inte haft den bästa turen med transportation dock, först var vårt flyg försenat en timme sen när vi kom fram var vårt tåg inställt, sen när vi hade fixat biljetter till nästa tåg så var det precis att vi hann på tåget men vi hann inte stämpla biljetterna så var nästan tvungna att gå av tåget men lyckades övertyga dom att stanna haha. sen fick vi inte tag på någon taxi, Como är omöjligt med taxi! men efter mycket om och men så var vi iaf framme, Vi bodde på världens mysigaste ställe, B&B la villa, väldigt gullig personal också, ägaren var så snäll och körde runt oss i den där lilla bilen som ni ser ovan haha..

Annars har vi mest bara strosat runt ätit gott och druckit gott! Sista natten åkte vi till Milano, där hade vi också lite oflyt för vi missade först tåget sen när vi hade kommit fram upptäckte Hanna att hennes handväska hade blivit stulen, så då fick vi blanda in polisen och grejer! Hon hade både pass, plånbok, mobil och allt sånt där i så man var ju lite panikig i stunden men vi lyckades med ”hitta min iPhone” spåra grejerna., då hade någon tant lämnat in plånboken, mobilen och passet men någon hade snott själva väskan. Så det var väldigt tur i oturen annars hade hon inte kunnat flyga hem med oss.

På kvällen gick vi ut en sväng, det var jätte kul att få danska lite med tjejerna men samtidigt var det något av det sjukaste jag upplevt för vi var verkligen som boskaps djur omringade av hungriga vargar, drar verkligen inte alla över en kant här men dom italienska männen som var där hade ju inte känsla för personliga gränser överhuvud taget, man kände händer överallt från alla håll, en kille var så närgången och typ attackerade mig att jag fick ge han en örfil och han ändå fortsatte och taffsa och hålla på, så vi fick nog tillslut och drog hem, har faktiskt aldrig varit med om något liknande, inte såhär grovt som dom höll på isf, kände mig både krängt och lite äcklad! men tacksam att jag fick vara där med alla mina fina barndomsvänner iaf! Var så extrem längesedan vi gjorde något ihop! Var iaf en händelserik resa som vi kommer komma ihåg!.

Sedan jag kom hem har jag bara pussat och gosat med mina barn, som jag saknat dom! Och idag har jag suttit och försökt få ihop en massa saker inför flytten i Arizona, är så jobbigt att försöka fixa saker på ett ställe när man inte är på plats och extra jobbigt när man är i ett annat land, Kommer iaf åka tillbaka i mitten av augusti nu och försöka få ordning på allt tills barnen kommer dit typ två veckor efter mig! Kan bara inte fatta att hela sommaren nästan redan gått! Hoppas ni får en fin kväll!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!