Ecochicas

Coca-Cola gör gott! Läs om deras Sverige-satsning

Coca-Cola är ju världens mest kända varumärke och har muskler så det föreslår!  Jag har alltid tyckt att de är ett coolt varumärke som ligger i framkant och alltid lyckas vara innovation och ligga i tiden – kan ha med att göra med alla pengar de tjänar gissar jag… Men vem minns inte alla coola reklamfilmer som rullat…
Det finns ju en del  som mindre bra med Coca-Cola också  (läs socker!) men tycker att det är glädjande att det faktiskt tar sitt ansvar också – och det rejält. Och i samarbete med Coca-Cola så ville jag  nu berätta om detta.
 Visst du t.ex att de numera  har en policy som ser ut  så här:
  1. Erbjuda låg-kalori eller kalorifria drycker på alla marknader
  2. Ge tydlig information om näringsvärde samt informera om kaloriinnehåll på framsidan av alla deras paket
  3. Hjälpa till att få folk att röra på sig genom att stödja program för fysisk aktivitet i alla länder där de gör affärer
  4. Marknadsföra  produkterna ansvarsfullt, inklusive att inte rikta någon reklam till barn under 12 år någonstans i världen
Och nu har de satt ner foten igen eftersom de märker att fetma och inaktivitet  växer och har därför en målsättning på att man ska satsa på just aktivitet –  och förutom att de har sponsrat senaste OS så har de i Sverige valt att göra ett långsiktigt samarbete med svensk Simidrott. Och som ett led i detta så finns simmasverige.se – där du kunna få inspiration, kunskap – ja’all info du behöver i ämnet kan man säga.
Målet? Simma Sverige ska innan 2020 ha inspirerat 120 000 svenska till mer aktiv livsstil genom simning.
I Sverige har vi förmånen att alla får lära sig att simma i skolan – men i andra länder så är det inte så och det är bokstavligen livsviktigt att kunna simma. Eftersom vi upplever en av de största flyktingkatastroferna genom tiderna just nu – och många nya icke simkunniga vuxna och barn kommer hit så tycker jag att det här är ett bra och viktigt initiativ!
Heja Coca-Cola!
IMG_1133
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.