Det här med felaktiga lagersaldon är inget jag hurrar för direkt. Jag har ju letat efter en solsufflett till vagnen, den som heter Suncanopy Breezy i färgen Glacier Grey. Den finns inte i Sverige ännu, men jag står i kö på NK.
Nu ska det bli soligt i veckan, och alltså jag måste ha en solsufflett nu, nu NU! Det blir bastu i vagnen med den svarta suffletten. Klickade hem en i fredags i färgen Artic Grey eftersom jag inte pallade att vänta, och den skulle levereras idag eller imorgon.
Jag tänkte att det var lika bra att dubbelkolla med företaget när jag kunde förvänta mig leveransen, och vad tror ni dom säger? ATT DEN INTE FINNS! Trots att det stod på hemsidan att den fanns i lager! Om jag vill vänta till mitten på juni? Eh, nej tack – jag vill ha tillbaka mina pengar på kortet asap!
Googlade runt och hittade ännu ett företag som påstod sig ha suffletten i lager, men den här gången ringde jag och dubbelkollade innan jag knappade in mitt kortnummer vilket var tur, för de hade också ’felaktigt lagersaldo’. Oddsen? Är det något företagen bara ljuger om för att man ska spendera pengar hos dom, eller?
Det slutade med att jag beställde suffletten från Holland nyss, och guess what? I och med Eurons kurs kostade den bara 756,50 kr med frakt, billigare än här hemma . Och dessutom får jag nu den färgen jag vill ha. Hurra för utlandet!
Plus att det går lika fort från utlandet och hemleverans!
Ja precis – till dörren dessutom. Så bra :)