Claudia Galli Concha

Resan hade kunnat börja med katastrof

Framme! NY!

Det är helt underbart att vara framme. Chloe var fantastisk under hela flygresan! Hon sov ca 5 timmar och dom 3 timmarna hon var vaken var hon glad och lekte med sina saker.

Norwegian var bra att flyga med. Moderna plan och bra service, hade ju varit skönare att flyga business där dom hade stora stolar men vi satt helt ok, Chloe sov på mig vilket var varmt men väldigt mysigt.

När vi väl landade igår vid 21 här så gick vi raka vägen ut för att ta en taxi, en väldigt trevlig man som frågade om vi vill ha en taxi kom fram, absolut, vi var trötta och kom med våra väskor, vi sa till honom att vi ville ha en Yellow Cab till Manhattan, han pekade åt oss vart vi skulle gå och vi började gå ditåt. När vi hade gått över en stor gata kom han ikapp oss och sa att han skulle visa oss vägen. Service…tänkte vi och gick efter honom. Vi tog en hiss upp i ett parkeringshus och på översta planet stannade vi och han sa att vi skulle vänta på bil 19.

Vi tyckte att det var lite konstigt att vi plötsligt befann oss i ett parkeringshus som var öde och väntade på en bil. Plötsligt dyker det upp en svart buss. Vi frågar om Yellow Cab och han säger att det är samma företag…vi hade båda en konstig känsla, vi tittade på varandra men samtidigt var vi trötta, Chloe sov i selen och vi ville bara komma till hotellet.

Mannen börjar driva på och öppnar bakdörren och säger -Get in with the baby, samtidigt som han öppnar en rostig bakdörr till ett baksäte. Då fattade jag att något var fel. Baksätet var trasigt och väldigt smutsigt. Sätena var upprivna och jag sa direkt till M att det såg skumt ut. Han hade precis slagits av samma känsla och vi tackade för oss och gick…Puh. Tur.

Vi gick tillbaka till där vi kom ut från flygplatsen och ställde oss i kö för en Yellow Cab. En riktig Yellow Cab. Vilket vi fick efter ca 20 min.

Så till alla er som ska till NY, ta inget annat än Yellow Cab, det står en massa folk som erbjuder andra lösningar utanför flygplatsen men då verkar det som att man oftast hamnar i en rostig buss.

Nu är vi alltså här. Solen håller på att gå upp och vi ska ut och leta efter ett frukost ställe.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Anna

Det höll på att hända mig och min sambo också när vi var i NY för ett och ett halvt år sedan. På väg ut från flygplatsen kom det fram en man som frågade om vi skulle ha taxi, så vi följde med men blev lite oroliga när vi började gå mot ett garage och min sambo tyckte att vi skulle gå tillbaka. Som tur var hade min sambo precis innan läst att man skulle akta sig från de som kom fram och frågade om man behövde taxi och att man istället skulle leta efter kön till yellow cabs. Så det räddade oss från att bli av med en himla massa pengar då dessa ”svart taxi” tydligen inte är att lita på.

2. Åsa

men ååå jag blir tokig av att läsa om alla som åker till NY!! JAG måste få till en resa dit snart ju mer jag läser dessto mer längtar jag dit. Har aldrig varit där än men som sagt var jag måste åka dit SNART!!!
    Ang bilbarnstolar i Taxi så kan nog det vara knepigt. I England så måste man hålla med egen stol och sätta in den själv. Taxi företagen vill inte riskera att bli stämda om något skulle hända. Hände oss senast i somras detta när vi var över och hälsade på svärmor. Svågern fick vackert knalla iväg och köpa en stol för en enkel resa på ca 15 mil….. Det blev en dyr storl kan jag lova :-/

3. Therese

P hu! Vilken tur ni hade! Tänkte på det hur gör ni med bilbarnstol när ni åker taxi? Vi har själva funderat på att resa iväg med våran lilla 4 månaders men vet inte hur man gör med bilresor. Känns otroligt osmidigt att släpa med sig bilbarnstol. Trevlig resa!

1. claudiagconcha

Här verkar det lite hur som helst med det, hade vi krävt det igår hade vi nog fått vänta länge. Jag hade Chloe i bärselen när vi åkte…känns ju inte jättebra men som sagt, hade vi haft det som krav hade vi nog fått vänta länge.
      Ja, släpa med bilstol verkar jobbigt. Men man kan ju kanske förbeställa med bilbarnstol?

4. karoline

Flög med Norwegian sist vi flög till London från Kastrup, otroligt moderna och fina plan. Och så skönt med själv incheckning. Ha en skön vistelse i NY.
    Ps tur att ni anade oråd, man kan bli hur blåst som helst.
    Ds

5. Katarina

Hu så läskigt! Ja, man kan råka ut för konstiga typer lite överallt och är man dessutom trött efter resa och bara vill ta sig snabbt till hotellet är det lätt man bara hänger på.. Vilken tur ni uppfattade situationen och drog därifrån!
    Njut nu av mysiga dagar i New York! Kram!