Filippa Rådin

Mod och vilja till förändring

image

Kom ni ihåg att jag för ett tag sedan skrev ett inlägg om min resa från Östersund till Umeå, en mindre lyckad resa då  syrgasmaskerna löstes ut när vi satt uppe i luften och läget blev minst sagt otrevligt? I samma inlägg skrev också om vad jag tyckte om flygplatsen i stort. Bla att jag inte var det minsta imponerad av restaurangen.

Det många inte vet om mig är att jag jobbat med service och kundvård stora delar av mitt liv och jag kan villigt erkänna att får jag inte det bemötandet jag förväntar mig när jag går in i en butik, restaurang eller något slags service ställe blir jag inte den bästa kunden heller. Jag har tex inga som helst problem att tala om att maten inte var bra, till min kära frus stora förtret. Hon är INTE lika bekväm med att jag säger vad jag tycker i offentliga miljöer men det har mest med hennes kändisskap att göra och att hon alltid är påpassad och synad i sömmarna.

Hur som helst igår hände något som jag som jag tycker är i världsklass när det gäller mod, vilja att bli bäst och att vara lyhörd mot sina kunder. Restaurangen på Östersunds flygplats lämnade en kommentar i mitt kommentarsfält under mitt inlägg. Det ser ut såhär:

Hej Filippa!

Vad tråkigt att höra att du var missnöjd med restaurangen! Jag och mina kollegor vill gärna veta vad vi kan göra för att ändra på det!

Vi håller som bäst på att att göra om både miljön och utbudet i restaurangen så vi vill hemskt gärna höra dina synpunkter!

Flygplanen råder jag dock inte över men vad skönt att allt gick bra! Man tänker ju alltid lite extra på allt som kan hända när man åker med barnen.

Tack för en trevlig blogg med härliga bilder och kom gärna med tips till oss så hoppas vi att du får en bättre upplevelse hos oss nästa gång!

Sånt här gör mig genuint glad jag älskar deras engagemang och att vilja bli bättre! På riktigt är det här bland det bästa jag varit med om. Det här är ett företag som verkligen visar att dom bryr sig om sina kunder det värmer mitt hjärta och det är sjukt beundransvärt när man vågar ta kritik på det här sättet. Det är när man agerar så här som man också har möjligheten att bli bäst på det man gör. Heja Anna på Östersundsflygplats restaurang du är verkligen grym!!

Nu tänkte jag att vi med alla våra erfarenheter kunde hjälpa dom på traven och vara delaktiga i deras förändring , om ni vill såklart! Verkligen inget måste men det skulle vara kul om ni vill skriva om era erfarenheter när det gäller flygplatser och caféer och vad ni uppskattar när det gäller matutbud, bemötande, miljö osv ALLT. Hela känslan.

Tack Anna för att du totalt vände på min känsla av ert ställe nu ser jag med glädje och nyfikenhet fram emot nästa gång jag kommer till er!

Kram F

 

 

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Tina

    För en med glutenintolerans och en make och dotter som är laktosintoleranta vore det trevligt om det fanns alternativ och då inte bara en gammal skumraket till mig, jag vill kunna välja både bland mat och fika. Det känns än viktigare att barn som är intoleranta eller allergiska kan få något. Jag har alltid matsäck med mig men då får jag inte äta den där jag tex köper dryck…
    Sen är det bra om miljön inbjuder till att ”rasta” barn, få springer ur benen men på ett sätt som inte stör.
    Måste passa på att skriva att jag gillar ditt ”nakna och raka” sätt att dela ditt liv med oss.
    Jag och min familj har två måtten
    ”Glöm inte att fylla hjärtat med solsken, så du har när det blir mörkt” Malin Lavér
    Mitt är att alltid samla ljusglimtar och guldkorn, för hur jobbigt det än må vara så finns det alltid något litet guldkorn eller en ljusglimt.
    / Tina Lavér

  2. Petra

    Hej, jag har ofta varit på Östersunds flygplats och i restaurangen. Jag kan bara hålla med dig. Kul att de vill förändra, en eloge till dom.
    Jag saknar mindre bord på den restaurangen och något som väl är lätt åtgärdat.
    Tack för att vi får en liten inblick i ditt och din fina familjs liv.

  3. Malin Möller

    Hej!
    Jag har inte jobbat inom servicebranschen på alls samma sätt som du, men har ändå några år inom olika serviceyrken. Jag kan bara hålla med, får man dålig service eller bemötande så blir jag lika dan tillbaka, till min dotters förtret. MEN ofta är företagen/butikerna/kioskerna ovetandes om hur deras personal beter sig och vill gärna förändra kundernas upplevelse. Kul att du fick gensvar på ditt inlägg så snabbt i kommentarerna och hoppas de gör ändringar så det blir bättre för resenärerna! Önskar bara att fler följde deras sätt och tar till sig av kritiken och ändrar sin attityd gentemot kunderna.
    Passar på att tacka för en fantastisk blogg som jag följer med stort nöje! (Ursäkta att det blev en så lång kommentar, det var inta meningen!)
    Lite tidigt: Glad Påsk!

    1. filipparadin

      Tack för din kommentar och roligt att du följer mig. Blir glad av att det finns fler som är som jag. Säger man inte till har dom ingen möjlighet till förändring 🙂 Ha en toppen dag! Kram F