Alltså vilken dålig dag hörrni. Min dator har totalkraschat och jag är så jäkla ledsen. Jag köpte den sprillans ny i slutet av november så den är alltså inte mer än 3 månader gammal. När jag kom till kontoret idag och fällde upp skärmen dök en mapp upp som blinkade med ett frågetecken på. Jag fick panik och ringde Ibbe som har försökt guida mig genom en återställning som tyvärr inte lyckades. Jag har tryckt på alla möjliga och omöjliga knappar men den är och förblir död. Nu är det återigen mappen med frågetecknet på som blinkar. Vad ska jag göra? Lämnar jag in den på Elgiganten där jag köpte den eller åker man till Apple store? Jag har ju noll koll kokosboll och borde såklart ringa apples support men jag är så otroligt oteknisk när det kommer till datorer med mjukvara och allt vad det heter så jag kommer inte förstå vad dom säger och skämmas. Har ni några magiska knep? Ibbe fick komma till kontoret med sin dator så att jag kan jobba, men jag behöver att min dator börjar fungera igen NU. Hjälp mig!
När allting kraschar
Kommentarer
Lämna ett svar
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Oh nej! Det värsta som kan hända, men kontakta Apples support, dom är duktiga!
Åååh vad sånt är träligt, googlade lite (kanske ni redan gjort men men) och hittade detta :https://support.apple.com/sv-se/HT204323
Hoppas det kan vara till hjälp 🙂
/Jessica Karlsson (jessica-karlsson.se)
Åhh jag hoppas verkligen att det löser sig!
Jag hade nog ringt supporten och redan från början förvarnat dem om noll koll kokosbollen. Då brukar de vara rätt duktiga på att tona ner fackspråket och prata så att en vanlig dödlig också förstår. =)
Jag lämnade in min på digital inn på Fridhemsplan. Dock hade jag ett annat problem hehe.. Men dom borde kunna hjälpa dig!
Ring Applestore i Täby C och beställ tid, de fixar på direkten! Lycka till! 🙂
Darling! När jag ringer Apple support så brukar jag säga att jag är en teknisk idiot och att de måste prata som till en femåring 😉 De brukar skratta gott och förklara EXAKT vad man ska göra – och inte.
Heja dig – vad är det värsta som kan hända liksom? Ring i morgon! Och funkar det inte så får du väl lämna in den. PUSS!
Hej!
Här https://support.apple.com/sv-se/HT204323 på Apples hemsida finns det beskrivet exakt vad det beror på och vad du ska göra (ni har säkert testat detta) men annars tycker jag definitivt att du ska kontakta Apple om detta inte funkar! Kram!
En idé är att besöka en Apple butik. Här i USA vet jag att man kan beställa en tid med support och då tittar dom och hjälper dig med din dator. Jag har hört att det funkar väldigt bra. Jag har dock inte testat själv eftersom att jag inte har Apple dator. Förhoppningvis så finns det i Sverige också!
Instämmer! Inte många supporter i den här världen är så bra, trevliga och kompetenta som Apple. De hjälpte t o m min pappa att synka sin nya iPhone med hans nya dator! SÅ värt det, I promise❤️
Jag hade problem med både iPhone och Mac och ringde Apple support, eller rättare sagt dom ringer upp en. Båda två jag pratade med var SUPERDUKTIGA och även fast jag inte heller är tekniskt så guidade dom mig igenom vad jag skulle trycka på osv och de löste allt så att de funkar igen. Så mitt tips är absolut att kontakta Apple support.
Hej! Usch vad tråkigt det är när teknik går sönder, är också helt hopplös med sånt! Hoppas det löser sig!
på tal om Ibbe, alltså ni måste ju ha en stående inslag med honom i Tvillingpodden typ ”fråga Ibbe”. Han är ju såå härlig och rolig att lyssna på (slår ju inte er såklart)! Tack för en grym podd och blogg hörni!
Boka tid på Apples hemsida och lämna in den på Apple store så hjälper dem dig ❤️ Kram