.. Och inte blev jag ju direkt på bättre humör :(
Vilka jäkla idiotgtejor de hittar på, och så säger de att jag har ett VAL??
Valet är att antingen betala eller låta det gå till Post och Telestyrelsen som öppnar det och försöker spåra avsändaren mha innehållet.
I mina griniga ögon är det inget val.
Jag blir en förlorare hur det än blir.
Sur!
Så mina vänner, var noga med att frankera rätt när ni skickar nåt så slipper mottagaren bli sur ;)
Eller ännu hellre… Skicka inte med Posten kanske ;) välj nåt annat sätt, typ brevduva eller så.
Nu ska jag gå och betala det där, svärandes och muttrandes , sen ska jag förgylla dagen med att rensa avlopp …toodiloo :)
Det måste väl du oxå att fatta att Posten är ett företag som oxå ska gå med vinst.. och då är det inte mer än rätt att du får lösa ut din försändelse om inte avsändaren frankerar rätt.. varför ska posten dela ut posten gratis???
Din gubbe säljer väl inte sylt till folk som inte betalar för sig..
Tack för en i övrigt väldigt bra blogg.. kände bara att ja var tvungen att försvara posten lite ;))
Carola: Ja det fattar jag såklart, men vad hände med servicen?? Det trevliga? Det är ju ett rent misstag att det är frankerat för lite… Och jo, om det är nån som tjafsar om sylt/bär edyl så får de alltid ett trevligt bemötande och ny burk:) Man tjänar inget på att vara otrevlig då kommer inte kunderna tillbaka, men tvärtom är man trevlig och visar goodwill så har man en nöjd och glad kund som återkommer och i bästa fall rekommenderar:)
Det måste väl du oxå att fatta att Posten är ett företag som oxå ska gå med vinst.. och då är det inte mer än rätt att du får lösa ut din försändelse om inte avsändaren frankerar rätt.. varför ska posten dela ut posten gratis???
Din gubbe säljer väl inte sylt till folk som inte betalar för sig..
Tack för en i övrigt väldigt bra blogg.. kände bara att ja var tvungen att försvara posten lite ;))
Carola: Ja det fattar jag såklart, men vad hände med servicen?? Det trevliga? Det är ju ett rent misstag att det är frankerat för lite… Och jo, om det är nån som tjafsar om sylt/bär edyl så får de alltid ett trevligt bemötande och ny burk:) Man tjänar inget på att vara otrevlig då kommer inte kunderna tillbaka, men tvärtom är man trevlig och visar goodwill så har man en nöjd och glad kund som återkommer och i bästa fall rekommenderar:)
Be dom som skickar skriva avsändare på det dom skickar. Frankerar dom med för lite så är det avsändaren som får betala
Be dom som skickar skriva avsändare på det dom skickar. Frankerar dom med för lite så är det avsändaren som får betala