Sista dagen hemma i mitt Malmöhem innan jag åker tillbaka till mitt Stockholmshem.
Imorse kom det en uthämtningsavi från Posten. Lite jobbigt eftersom det var min sista dag hemma och jag har massor med saker att göra men jag hastade iväg till uthämntningsstället som ligger lång ifrån oss för jag vet inte om jag hinner tillbaka innan det är för sent annars. Väl framme efter en iskall promenad så lämnar jag fram min lapp. Jag får tillbaka ett paket. Tittar på det för jag hade ingen aning om vad det kunde vara. Då ser jag att det står fel namn på paketet. Det står typ Claudio Morales, samma gata som jag men ett annat nummer…Jag hade alltså fått en lapp som gjorde att jag kunde hämta ut ett paket som skulle till någon annan. Hur är det möjligt? Hur kan det få gå till så? Tänk om det hade varit en dator och jag bara hade tagit den och gått hem. Jag hade gjort det med all rätt, Posten hade fått skämmas och Claudio hade saknat sin dator. Jag förklarade för postkvinnan vad som hade hänt och hon såg helt förskräckt ut. Hon insåg hur galet det hade kunnat bli.
Men allvarligt Posten. Är ni såna jävla tröttmössor så att ni ser ett ”exotiskt” namn och bryr er inte om att titta närmre? Är inte det väldigt pinsamt? Ah, Claudi-någonting och min gata, måste vara samma person.
Nej, nu har jag skickat mitt sista paket med Posten. I framtiden blir det Schenker, det är både billigare och uppenbarligen säkrare.
Katastrof Posten!
//En Blocket och Tradera knarkare som skickar och får många paket
♥
Hej!
Jag beklagar det inträffade, det är självklart inte meningen att du ska kunna hämta ut någons annan försändelse. Tyvärr kan det bli fel och detta är inte ok. I vissa fall kan man hämta ut en försändelse genom att bara ha med sig avin, det gäller exempelvis stora brev, brev som är för stora att stoppas i brevlådan, då lämnar brevbäraren en avisering i brevlådan. Om du har tid och lust skulle du då kunna maila oss om du har informationen kvar som fanns på aviseringen så att vi får ta detta vidare till berörd brevbärare.
Du når oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på [email protected]
Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice
På Shell en gång hade någon smart tjej lämnat ut mitt paket till en annan, fast dom har som regel att alltid ta legitimation. Paketet lämnades tillbaka, och jag kunde hämta ut det, men så snopen jag blev när jag skulle hämtat ut det, och tjejen i kassan säger att paketet redan är utlämnat. Man får lite panik då.