Av hela mitt hjärta

Hur sjutton tänkte dom nu??

Alla i hela Sundsvallsområdet som har ett busskort måste byta ut sitt busskort inom en vecka för tidigare busskort slutar gälla och nya busskort måste hämtas ut på speciella platser för att man ska kunna fortsätta åka buss.

I Sundsvall har Dintur (som bussbolaget heter) öppnat ETT tillfällig kundcenter för alla dessa personer som åker buss och som måste byta sitt kort. Första dagen var igår och sista dagen är den 11 mars, då måste alla ha fått tag i ett nytt busskort för att kunna åka buss. Kön igår var så, så lång och vissa stod i flera timmar. Gamla personer vart så trött och slut så dom orkade inte stå och vänta i dessa köer.

Det finns också flera olika kort och vissa hade tydligen hamnat i fel kö för att det var så dåligt skyltat så när dom väl kom fram efter att ha köat i minst 1 timme så får dom ställa sig i en ny kö och börja om. (Arg jag skulle bli)

Min fråga är bara: Hur tänkte Ni nu? Varför inte öppna flera kundcenter och varför har man inte också själva busscentralens information som ett ytterligare ställe?! Kanske hade varit en idé att ha ett sådant förnyande under en längre period än en knapp vecka?

Får hoppas att Dintur har lärt sig av sitt misstag och försöker göra något åt detta framöver. I annat fall skulle jag rekommendera alla som har möjlighet att ta sig en liten tripp till Timrås lilla centrum och Café Inbetween istället. Ta det lugnt, ta en fika och byt ut busskortet i en lugn och trevlig miljö.

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.