Det är helt otroligt faktiskt. Med tanke på hur oförstående man verkade vara på Expedias kundtjänst så trädde jag aldrig att jag skulle få se skymten av mina 400 kr som jag fick betala för bagaget på vägen ner till Rom.
MEN….i fredags kom det, mejlet som jag väntat på från reklamationsavdelningen där man förklarar att man förstår att det är svårt som kund att veta skillnaden mellan basic och ekonomi (vilket egentligen är ekonomi båda två men har helt olika regler för bagage) och att man trodde att jag betalat för resväskorna tur och retur och ber om ursäkt för detta. Man slutar med att meddela att jag/vi kommer få tillbaka våra 400 kr och att man ska framföra klagomålet vidare.
Ja vad ska man säga. TACK! Alexandra på reklamationsavdelningen på Expedia, det finns tydligen någon som har förståelse för att det är svårt att förstå att man åker basicklass då det står ekonomiklass på biljetten och att vi omöjligt kunnat förstå att vi skulle kontrollera detta på något annat sätt.
Nu kanske vi har lärt oss att både boka, läsa och idiotkolla via telefon innan vi reser med ett resebolag och flygbolag nästa gång. 🙂
Senaste kommentarer