Kojtum å Gludrum – Tiobarnsmamma
Tina Johansson

Tiobarnsmamma

Kojtum å Gludrum

Blev väckt av Mathias som ringer mig varje morgon vid 06:00, innan han åker med Arlanda Express 🙂

Väckte barnen och iväg med dem till fritte/dagis/skolan.

Hem och städade, duschade och åt frukost innan det var dax att massera på Sportkullan där jag har min Lia
varannan vecka då jag har barnen, ska vara i Stockholm och ha Lia när jag är barnledig och bo hos Mathias.

Var på Cafét och åt lunch med Cathrine och Anne – potatis/purjolöksoppa, flygande Jacob med ris, pannkakor.

Massera igen efter lunch och sen hämtade jag Matilda i skola då hon hade tid på sjukstugan kl 14:00
för att kolla öronen som hon känt av sen förra veckan. Visade ingen öroninflammation iallafall.
Men hon fick en ny astmamedicin utskriven, då den hon har inte hjälper nu när det är kallt ute.

Åkte till Jessie och Kenneth och drack kaffe och åt bulle innan det var dax att hämta hem barnen.

Blev värsta snöstormen ute ett tag…men det gav sig som tur var.

De fick äta rester sen gårdagens middag  – korvstroganoff och ris.

Själv hann jag inte äta innan det var dax att fara till skidstadion på Kåjtum å Gludrum kl 18:00
med underställ och flera lager kläder på överkroppen, för det var kallt ute idag.

Vad är “Kåjtum å Gludrum”?

Konditions- och styrketräning utomhus.
Istället för att ensam traggla runt din vanliga skidrunda
kommer du till oss och tränar tillsammans med andra, på din egen nivå.
Vi tränar långt, kort, snabbt och lugnt.
Vi tränar funktionell styrka och vi peppar varandra till framsteg och god hälsa.
Nu när vintern är här gör vi det på skidor. Kan du inte åka skidor?
Lugn – på Sportkullan är vi vana att lära ut skidåkningens ädla konst
efter flera år av teknikläger på vintern – vi lär dig att åka.

När sedan snön försvinner fortsätter vi med att gå skid/stavgång, springa intervaller och köra stafetter.
Naturligtvis tar vi med höstens favorit; utomhustyrketräning och lyfter grenar och stockar.
Om du orkar tio eller två intervaller; sju eller 30 situps,
spelar ingen roll – att träna tillsammans går alldeles utmärkt ändå.
Vi utnyttjar naturen och hittar den enkla, roliga träningen ute i den friska luften.

Fokus på styrka på kvällens pass, välkommen träningsvärk !

Hem och la pojkarna som var vakna fortfarande, så de somnade 1 timme senare än vanligt.

Pratade med Mathias i telefon och såg sen på tv samtidigt som jag chattade med bloggvänner på fb.

Fick nämligen ett roligt samtal idag, vilket innefattar en helg tillsammans med bloggvänner i december 🙂

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
Tina Johansson
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Comments are closed.