Helkroppsstyrka – Spark i baken
teresealven

Spark i baken

Helkroppsstyrka

Nytt vårigt linne från Nike.
Nytt vårigt linne från Nike.

Jag hade en riktig toppenstund i gymmet nyss. Jag invigde det nya linnet från Nike som jag fick häromdagen och det var riktigt skönt.

Dagens träningspass blev helkroppsträning. Jag värmde upp tio minuter på cykeln, därefter blev det tre set vardera med runt 12-15 repetitioner av latsdrag, rodd, stakningsövning, bicepscurl, tricepspress, baksida axel, axellyft åt sidan, drag mot hakan, benspark, benböj och sätesmaskinen. Avslutade även med 12 minuter på cykeln och lång stretch. Som ni förstod var jag bra länge i gymmet, men det var så skönt att strosa runt bland all utrustning och träna på ordentligt. Var full av energi idag!

Jag gillar att träna i handskar.
Jag gillar att träna i handskar.
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer
teresealven

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Ebba

    Hej!
    Jag läste din blgg och tänkte att du kanskem kunde ha några tips. Jag har just nu benhinneinfalmation. har du haft det? vad ska man göra åt det? finns det någonting man ska undvika? jag älskar verkligen att springa, och har väldigt svårt att hålla mig ifrån träning. Finns det någon alternativ träning, och vad kan man göra för att det ska läga fortast möjligt?. Belv kanske lite mycket där, och kanske inte säkert att du vet något om det, men tacksam för alla tips 🙂

    1. Terese

      Hej Ebba. Jag fick benhinneinflammation när jag gick min aerobicsutbildning för 13 år sedan då vi tränade väldigt mycket på dåligt underlag. Min rekommendation är vila för benen. Du får vänta med att springa tills det blir bra, annars kan det bli värre. Det är skönt att smörja in benen med liniment. Förhoppningsvis går det snart över, börja sedan försiktigt att trappa upp träningen. Du kan testa att simma eller styrketräna, men du ska inte ha ont under träningen, sluta i sådana fall. Lycka till och hoppas att du snart mår bra. Kolla gärna över dina skor och mängden träning du gör så du inte drabbas igen längre fram.

  2. Linda

    Nu är du tränad och redo för helgen:)
    Ibland kör jag också såna där helkroppspass och det är så skönt! Mina pass blir faktiskt inte så långa än fast jag kör sådana pass, men jag kör minimalt med vila för att få upp pulsen lite, men jag kan tänka mig att det är med annan inställning man tränar som gravid! Beundrar hur du tränar och orkar mycket än fast du är gravid!

    Sen undrar jag om du skulle kunna lista vad man inte ska träna som gravid? Hur är det med träning med hopp och studs? Hur ska man lägga upp sin träning beroende på var i graviditeten man är o.s.v? Vad är viktigt att tänka på, förutom att man inte ska göra något som inte känns bra förstås? Ska man undvika hopp mm. redan i början eller är det mer i slutet?
    Nu är ju jag inte gravid (ännu:)) men jag är intresserad och tycker att det är viktigt att fundera kring sånt här. Du är ju verkligen rätt person att fråga känner jag!

    Trevlig valborg Terese!