Sarahoglund – En till LOPPI.se webbplats
sarahoglund

Sarahoglund

Annons

Mina 10 bästa tips för en lyckad hälsoresa🌺

Lite tips🌸

 

Hej allesammans, hoppas allt är bra med er? Hur går eran hälsoresa? Har ni hakat på Mammapeppen och viktväktarna än? Hoppas det går bra för er. jag tänkte i det här inlägget försöka komma med lite bra tips för att lyckas bättre med sin resa. ‘
Det är iaf något som funkar för mig och mina hjärnspöken som jag lätt får.
Och en hälsoresa handlar inte alltid om att gå ner i vikt, för hälsa är så mycket mer än vikten! Men för mig är att gå ner i vikt en del av min hälsoresa.

Mitt första tips

1. Rensa ut allt det dåliga i dina skafferier och köp hem bra och hälsosamma val.

2.Försök att välja att äta mat i lugn och ro, gärna utan TV eller mobilen, då njuter du mer utav maten, tuggar långsammare och med det äter mindre.

3. Gör matlådor, det är så smidigt att bara kunna ta fram och värma mat i våran stressade vardag.
Och det är ju inte alltid barnen vill äta den hälsosamma mat som en annan vill äta. Så ist då för att äta korv och makaroner eller vad barnen nu vill ha så har du din matlåda👍

4. Dokumentera din resa i bilder. Bilder är verkligen något som är så bra och som jag VERKLIGEN använder mig utav väldigt mycket.
Jag har själv svårt att se skillnad på mig själv i spegeln och ser gärna ner på mig själv och gnäller på mig själv om att jag inte lyckas med det jag vill.
Och att döma sig själv så tär både på den psykiska och fysiska hälsan. Så med bilder SER jag skillnaden jag gör.

5. ÄT FRUKOST, även fast ni kanske inte är några frukost människor så är faktiskt frukost väldigt viktigt att äta, och den går också att göra kvällen innan.

Chiapudding med frukt och ägg ( 3 Points)
-chia
-naturell lättyoghurt
-mango
-ananas
-papaya
-Tyngre vaniljdrömmar
-hallon

Jag blanda ca 2 msk chiafrön med yoghurten och all frukt utan hallon, låter det stå över natten och toppar med hallon när jag ska äta.
Äggen koka jag också kvällen innan, allt för att det ska gå så smidigt som möjligt på morgonen, för kom igen vi vet alla vilken struggle det kan va att få i sig frukost samtidigt som barnen ska ha frukost på morgonen😊 🤣
Man behöver såklart inte använda den frukten jag använder utan det går bra med vilken som helst.

 

Yoghurt toppad med passionsfrukt (0 points)
-Naturell lättyoghurt
-Tyngre vaniljdrömmar
-Passionsfrukt

Några utav mina enkla och smidiga frukostar😍

6. Rör på dig, det är så viktigt att vi rör på oss vi mår så mycket bättre utav det. Ta en extra lång promenad hem från jobbet, eller ” gå åt fel håll” hem från fikan på stan. Träna med dina barn.

7. Väg dig inte bara, utan mätt dig också.

8. Rensa din garderob på kläder som är förstora och unna dig att köpa något nytt😁

9. Planera dina måltider, på så sätt blir det lättare att hålla sig på den hälsosamma banan.

10. Beröm dig själv, och få inte dåligt samvete för att du en dag äter en bulle eller en chokladkaka för det är OKEJ utan tänk bara, JA DET VAR GOTT nu återgår vi till och vara hälsosamma igen.

Det är mina bästa tips för att lyckas, Har ni några bra tips så dela gärna med er utav dom😊

Ha det bäst🌺

PoK
S

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentera (0)

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons