Gårdagens träning – Paulinas
paulinaw

Paulinas

Gårdagens träning

Jag har ju köpt en fitnessboll med tillhörande dvd. Och igår körde jag ett pass med rätt tunga övningar som kräver styrka, balans och kroppskontroll.
Flera av dem har jag testat att göra tidigare, men det har inte fungerat pga jag varit för svag.
Så himla skönt att verkligen bli stark inifrån och ut, det var ett av mina mål med träningen.
Efter att under min sista graviditet inte få rör mig mer än till toaletten och sängen samt att när plutten kommit bara sitta still med honom många timmar på bröstet och att jag blev då sjuk och svag som jag blev – lovade jag mig att jag skulle se till att jag aldrig mer känner mig så svag i kroppen.

Jag vill känna att jag lever! Jag vill vara stark, orka med och även vara en förebild för mina barn på det planet. Idrott är enormt viktigt! Viktigt för våra barns hjärnor!

Hursomhelst, såhär såg det ut:

Från det här läget

20130429-085624.jpg

Till detta, när jag blir starkare så ska jag klara att fälla ihop mig ytterligare – övningen kallas för “variant av fällkniven”

20130429-085845.jpg

Och så blev det lite rump/säte/lår träning

20130429-090003.jpg

20130429-090027.jpg

Plankan på boll

20130429-090103.jpg

Sit-ups på boll

20130429-090131.jpg

Nu vill jag ha synligare muskler! Så det blir from idag ett hårdare kostschema!
Kom ihåg – du är vad du äter 😉

20130429-090153.jpg

Efter träningen blev det lätt kvarg och frukt – alltså protein och kolhydrater som kroppen behöver för att återhämta sig efter träning.

20130429-090309.jpg

Nu är jag påväg för att hämta Melker som spenderat natten på akuten med en skadad arm. Hon skadade den på gympan i slutet av förra veckan.

Så han får vara hemma idag 🙂

Men jag måste ändå jobba stenhårt med både plugg och jobb!

Sen står det 5 km löpning på schemat! Måste träna inför VårRuset!

Nya mål:

Tightare kostschema – ska äta ännu renare och ta bort en del frukt framförallt som jag äter, plus mer proteiner.
30 Burpees varje dag (träningsdagar)
50-100 Squats (alla träningsdagar)
Försöka att springa 5 km 4 dagar per vecka – hoppas knäna håller

Hepp!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
paulinaw

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.