Mammamuskler

3 st favoriter sommarträning!

Här kommer mina 3 st favoritpass att träna nu när sommaren och värmen är här:

🔹 Intervaller. Gärna i backe. En favorit är 30 sekunder upp allt jag kan. Gå/jogga ner och sen full fart uppåt igen. 10-15 gånger beroende på hur brant backen är. Avslutas förslagsvis med ett svalkande bad.

Umeås bästa intervallbacke. Bräntberget.

🔹 500 reps. Ett pass du kan göra vart du än är. Välj ut 5 st övningar med eller utan redskap beroende på vad du har tillgång till. Kör en övning i taget och börjar med 40 reps varv nr 1 sen kör du 30, 20 och sista varvet 10 reps per övning. Ett tips är att inte ha alltför tuffa övningar då det är så många repetitioner. Det kommer kännas rejält. Ett rejält pass som ändå inte tar så lång tid. Perfekt på resan eller om träningstiden inte är så lång.

Körde 500 reps med några gummibandsövningar förra veckan.

🔹 Transportlöpning/cykling/simning. Att få till träningen mellan strandhäng, middagar med släkt och vänner kan vara knepigt ibland. Då är min favorit att tex springa/cykla till badplatsen. Är det för långt kanske du kan hoppa av bilen lite tidigare och sen springa sista biten fram. Simning är annars riktigt bra träning som du kan göra där ni är och badar för dagen. Jag är absolut ingen supersimmare men tycker det är en sån frihet att simma i havet.

Vy från min senaste ”hoppa av bilen tidigare löpning”.

Har du någon egen träningsfavorit på sommaren?

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!
Kommentera (0)

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.