Livet i krokarna – Två småbarnsmammor i farten

Intervaller på schemat

Ikväll efter barnen lagt sig så träffades jag och Elin för att köra andra passet i Röhnisch Running school, intervaller stod på schemat! Uppvärming 10 minuter, intervaller (30 sek, vila 30 sek) *5, intervaller (45 sek, 20 sek vila) samt 10 minuter nedjoggning. Både jag och Elin tyckte att passet kändes lagomt, jobbigt absolut men inte för jobbigt! Vi känner oss sugna på nästa veckas intervallpass 🙂 Ska verkligen bli spännande att se vad det ger för resultat i slutändan! Varken jag eller Elin har tidigare följt något program utan själva sprungit efter vad vi för dagen har känt passar bäst.

Efter intervallerna mötte vi upp vår vän Julia i lekparken och körde ett kortare styrkepass i lekparken med fokus på ben, bål och rygg.

Nu har Elin gjort sina 500 squats  och har klarat utmaningen, jag har 100 kvar 🙂 Hur går det för er?

wpid-DSC_2589.jpg  wpid-DSC_2590.jpg

wpid-DSC_2591.jpg

 

 

/Helen

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.