Veckans invägning – Jessica Lagergrens
jessicalagergren

Jessica Lagergrens

Annons

Veckans invägning

Det har återigen blivit måndag och det är dags för den veckliga(?) invägningen. Ni som följer mig varje vecka vet att jag brukar ha en känsla för ungefär hur det ska gå. Imorse kände jag mig allt annat än lätt. Jag är inte nöjd med dagens resultat även om det är minus. Jag förväntar mig faktiskt mer när jag äter så strikt som jag gör och tränar så hårt tre ggr/vecka. Men jag får helt enkelt bara ha tålamod och lita på processen. Pt:n Prince varnade för att det här skulle hända och att jag inte skulle bli besviken av det. Nu är vi inne i näst sista veckan av vårt boot camp och det är bara sex träningstillfällen kvar. Jag har fortfarande träningsvärk i rumpan efter torsdagens asscamp. Det ska bli spännande att se vad för typ av pass vi ska köra ikväll. Vågen visade hur som helst -0,4kg och jag är nu uppe i en total viktminskning på -22,5kg. Den siffran är jag ändå stolt över. 22,5kilo. Det är lika mycket som en normalstor schäferhona väger, det ni!

image

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
jessicalagergren

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Maria

    Viktminskningen är ju avhängigt så många faktorer. Den främsta orsaken till att man från en vecka till en annan kan variera i vikt uppåt- och nedåt är ju hur vätska binds i kroppen.
    Till påståendet att ” myskler väger mera”. Dvs att man efter någon/ några veckor tränat muskeluppbyggande träning skulle ge +/ status quo i vikt, detta beror på att muskler binder vätska. Därav de kraftiga variationer man ibland blir galen på då man försöker ” gå ner i vikt”
    Den mest positiva effekten vid hård träning/ muskeluppbyggnad är att din basala förbränning av energi ökar.
    Därmed långsiktig viktminskning.
    De sim fastar tex de kan ju rasa flera kg på ett par veckor. Är enbart ett resultat av att muskler bryts ned, o ch att man kissar ur sig vätska. Som en negativ följd ses ofta störningar i själva förbränningen/ ämnesomsättningen till följd om man manipulerar kroppen med såna dumheter.
    Så grattis till ditt koncept med träning och bra mat, som bygger istället för bryter ned.
    En sak att tänka på är att 1 kg i ren viktminskning betyder 7000 kval minus i det man äter/ dricker.
    Debit och kredit trots allt…

  2. malin

    grymt bra jobbat jessica! du är enormt duktig och jag har verkligen dig som en stor inspiration. Känner så igen mig i hur du är!

  3. Jennie

    Hej Jessica! Jag älskar verkligen din blogg och lyssnar på tvillingpodden varje vecka! 🙂 har en fråga, jag och min sambo har träffats i snart 6 år och vi har för 10 veckor sedan fått en liten son. Jag upplever att det endast är jag som har ställt om till det nya livet och att min sambo inte verkar fatta vad som hänt, han kör liksom på som vanligt….just nu känner jag inte att vi är ett team utan att jag gör det mesta både med sonen och hemmet….han jobbar dock mycket ( jobbar på provision ) och jag har svårt att veta hur mycket hjälp jag kan begära? Hur var det för dig och ibbe när ni fick Elsa? Tog det längre tid för ibbe att komma in i föräldrarrollen? Hoppas du hinner svara ❤️ Kram

  4. Alexandra

    Otroligt starkt jobbat av dig!! Jag har själv gått ner 35 kg och allting efter 20 kg tyckte jag var så otroligt segt att få bort. Men bara att kämpa på, det rinner av så småningom 🙂

  5. Linda

    Tack för ännu en bra podd! Tänkte bara inflika med mina erfarenheter av de som dukar upp buffé när de ska gå på toa. Mitt ex, han skulle alltid sitta otroligt länge på toa. Nån gång såg jag att han var på väg och stoppade honom, jag behövde kissa( vi hade bara 1 toalett). Han ser lätt obekväm ut men låter mig gå in. Där inne på kattlådan (sån m tak) ligger en påse med en dubbel limpsmörgås samt står ett stort glas med dryck.
    Min andra erfarenhet var när jag hälsade på hos min mamma, går på toa och där i soporna sticker det upp en chipspåse. Det var tydligen hennes sambo som hade suttit och knaprat på dass när han uträttade sina behov.
    Uäh usch Blä, jag är till och med så, att jag MÅSTE tugga ur om jag har något i munnen innan jag går in på toaletten för att “uträtta mina behov”
    #noll förståelseförchark/buffetoabesök

  6. Karin

    Du är grym 🙂
    Jag gick också bootcamp och man tränar ju en hel del muskler och bygger styrka så det brukar också vara en förklaring till varför det stannar till på vågen även om det är frustrerande när man verkligen vill gå ned.

    Kämpa kämpa du är så duktig!
    Kram

  7. Martina

    Bra jobbat!! Muskler är så mycket mer nice också än bara bli smal! Stark kropp är sjukt bra!
    Kände av ditt inlägg att min hundrädsla är befogad! Hjälp! Är de så stora!??

  8. Petra

    Fast är det inte så att du bygger muskler när du tränar och då blir ju viktminskningen mindre men däremot blir du fastare i kroppen.
    Ett bra supplement till vågen är att mäta omfång på typ biceps, lår, rumpa och midja, så ser man ju skillnad även om vikten inte har ändrats.
    Grymt imponerad är jag av din viktresa.
    Kämpar själv med ca 17 kg övervikt. Fick en boost härom veckan då jag gick ner 5 kg på kort tid genom att ta bort hormonspiralen och efter det har jag lyckats gå ner ytterligare 1 kg 🙂 så bara 11 till att klara av 🙂

Annons