Efter 7 flygresor över atlanten, kan jag berätta att mina bästa flygupplevelser har varit med FinnAir. Så fina flyg, Helsinki Airport är en väldigt bra och välplanerad flygplats, det är bra personal och personlig service. Och väldigt bra förbindelser och priser. Jag ger alla tummar upp!
Tycker att det finns mycket hjärna och hjärta bakom både flygplats och flyg!
Videon nedan är så gullig och fin, särskilt såhär i juletider.
Vem vill inte samarbeta med jultomten liksom? 😉
TOMTEN! Kontakta mig, okej? Vi skulle kunna göra något himla kul ihop! haha.
/Detta är en sponsrad video
Ha! Hatar Finnair med passion. Flög med min sex veckors bebis för ganska exakt fyra är sedan och vad gjorde de? Jo de placerade mig och min man 20 säten ifrån varandra (flyg Australien till Finland)! Och ja – vi hade bokat tillsammans.
Dessutom lät de en TVÅ ÅRING ligga i en av ”carry cotsen” som hänger på väggen (max 13kg – vem bryr sig) och gav mig en carry cot att ställa på golvet mellan mina ben framför min flygstol. Där skulle min sex VECKOR gamla bebis ligga. Otroligt säkert. Han var dessutom typen av bebis som absolut ville ligga ned och sova. Gosa med mamma? Nej tack haha give me some space please 😉
Samtidigt hade två-åringen ett tomt säte bredvid som han hade kunnat sitta/ligga i (förmodligen sätet de behövt betala för honom). Men nej – han behövde carry coten som han helt uppenbarligen var för tung för! Det fanns flera andra bebisar på flyget som var i ”rätt” ålder för carry coten också men det spelade ingen roll. Två åringen skulle ha den. Fullständigt vansinnigt.
Jag var dessutom förstagångsmamma och försökte amma bland alla dessa människor medan min man fick sitta 20 säten bort. Tänk stressen från och med att du får biljetten och inser att du inte får sitta ens i närheten av din lilla lilla bebis pappa? Situationen med sätet löstes senare tack vare vänliga medmänniskor!! Vi checkade heller inte in sent, utan var vid flygplatsen 3 timmar innan avgång just för att försök få en carry cot, så det var inte det som var skälet till att vi fick sitta separat. Det var helt enkelt Finnairs värdelösa service och fantastiskt otrevliga och ohjälpsamma personal. Vi var aldrig otrevliga mot personalen men de var fullständigt ointresserade av att hjälpa oss.
När jag mejlade och klagade på servicen fick jag ingen respons. Inte ens ett svar. De kanske försöker rebranda nu men för många resenärer är det alldeles för sent. Deras service är ett skämt. Hemskaste flygbolaget någonsin. Flyger hellre med China air och de är kända för att vara hemska härborta (jag har dock inte flugit med dem).
Jag förstår förstås att du blivit sponsrad osv hehe och jag får be om ursäkt för min novell här men kan inte låta bli att skriva om hur jävliga de var när vi flög. Har ändå flugit fram och tillbaka minst vartannat år i tio år (och flertalet ggr varje år) och jag har aldrig varit med om något liknande. Jag flyger aldrig någonsin med dem igen. Ingen som hälsar på mig flyger någonsin med dem (och då har jag mycket finsk släkt, i Finland!) och jag varnar alla jag kan för att flyga med dem. Allt jag skrev ovan var dessutom bara de värsta bitarna av den förjävliga flygresan.
Men FY vilken hemsk upplevelse!! Jag har varit med om hemska flygningar jag med, men inte med FinnAir. Och jag skulle aldrig skrivit om dom om jag varit med om en jävlig upplevelse! Det finns två flygbolag som jag haft fruktansvärda upplevelser med som andra anser vara BÄSTA. Så jag antar att det har med tur eller otur att göra? Skulle inte skriva gott om något bara för att få pengar, haha.
Finnair är en av värstingar inom flygbranschen när det kommer till arbetsförhållande. Inhyrd personal och bara tillfälliga kontrakt. Varför inte lyfta fram de som försöker vara seriösa och rättvisa istället?
Har du läst nått om Finnairs sätt att driva butik?!
Social dumping på ren engelska!
Hade ingen aning! Bara skriver utifrån mina flygupplevelser som varit väldigt fina och positiva!