Mammaliv i Nashville

Yrkesmän som luras

Fy vad jag var irriterad igår alltså.
Klockan 9 skulle det komma en man för att kika på vår vattenfilteranläggning i garaget.
Då vi flyttade in betalade vi tusentals dollar för att rensa ut skit i vattnet & mannen som sålde just vår, övertygade oss att det var den bästa, det var den bästa garantin osv osv.
Vi har till & från haft besvär med den, behövt ändra filter oftare än vad han lovat & lite annat smått som är ganska irriterande då man nyss investerat i något som skulle vara ”det bästa som hänt en i livet” (enligt säljgubben.. såklart!)
Well. Det började gå utför i våras. Mitt hår blev äckligt emellanåt, dricksvattnet smakade hemskt emellanåt & nu på senaste tiden har det väldigt ofta smakat otroligt mycket salt.
Så vi har fått köpa vatten, köpt filter till duschmunstycken osv.
Och så ÄNTLIGEN efter en himla lång kamp om att få ut gubben hit (han äger givetvis företaget..) för att kolla på utrustningen, testa vattnet osv.
DÅ DYKER HAN INTE UPP?!
Klockan 9 väntade Andrew, jag tog barnen på playdate för att inte vara i vägen – och han dyker inte upp.
90 minuter senare, utan samtal om försening osv, åker Andrew till jobbet & jag måste åka hem för att vänta.
Någon timme senare får vi ett mail där det står ”I eftermiddag kanske?”
Det var allt! Så jag satt hemma & väntade till klockan 3!
Sedan kom han in & var så uppnosig över att vi bara fjantar oss med allt som pågår & vägrade först testa vattnet på de ställen jag bett om.
Då blev jag förbannad & tryckte på med mitt mest otrevliga jag.
Och DÅ blev han nervös som tusan. Snäll & villig att hjälpa till.
Han testade vatten men försökte säga att inget var fel, så jag fick trycka på igen & då gick han med på att kika på utrustningen.
Sådär höll vi på fram & tillbaka i 1 timme & 15 minuter.
Tillslut hade han tydligen hittat något fel men vågade inte säga till mig för han öppnade garaget, svängde upp med bilen & började jobba en himla massa med verktyg osv.
Jag var inne med August & Astrid behövde byta blöja, så jag kunde inte springa ut & fråga vad han höll på med.
När han kom in låtsades han som ingenting?!
Vilken himla lurendrejare. VÄRSTA jag vet är när saker som dessa händer.
Yrkesmän som lovar guld & gröna skogar, som vägrar service när något väl är fel. Allt för att sälja. Allt för pengarna.
Och det värsta är att det är så himla vanligt här.
Jag blir SÅ ARG.

Är det så hemma i Sverige också?

jennybenny

August ville också ”laga” saker när gubben var här. Det är så enkelt att ha med människor att göra då man har två barn.. NOT. Btw – Sorry för hemskt långt inlägg. Irriterad mama här.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Anne

    Tack och lov bor vi på en liten ort på landet. Hantverkarna är fr företag i byn. De är antingen släkt eller bekanta/vänner till min man! Aldrig några problem. Toppen service och bra priser! Det är fördelen med att bo på landet! Lider med dig! Vattnet som är så viktigt!

  2. Akka-mamma till Gustav

    Bra att du tog fighten!
    När vi flyttade in anlitade vi en firma att göra om golv o väggar på nederplan. De börjar med att sätta upp de vita tapeterna SEDAN bryter de upp och lägger nytt golv. Resultatet, svarta märken och sönderrivna tapeter. Deras kommentar när jag kom in, såg resultatet och höll på att svimma; ”jaha, men du kan väl måla väggarna”. Gravid och hormonell, den (stackars) golvläggaren fick höra ett o annat inte så välvalda ord… Vi fick hjälp med väggarna men all anlitad professionell hjälp har varit en emotionell prövning!

  3. Hilmasmamma

    Men vilken vidrig gubbstrutt!! Skönt att du stod på dig! Finns allt folk som är sådär i sverige också tyvärr:( avskyr när folk med serviceyrken beter sig otrevligt! Så otroligt dåligt. Hoppas de blir bättre med vattnet nu iaf. Kram

  4. Annika

    Sånt där kan ju verkligen göra en förbannad! Det händer i Sverige också kan jag lova. Vi skulle installera en kamin och gick till en mkt seriös butik. De hade en imponerande meritlista & blablabla. De förstörde halva nedanvåningen när de satte in den, kaminen rök in ngt förfärligt, de hade glömt ventilation och sen tog de inte bort skräpet på uppfarten trots att det stod i kontraktet.

    Efter några månader & till slut hot om stämning så installerade de en ny kamin till oss. Men jag säger ALDRIG IGEN. Det för stora hålet i taket och hacken i parketten fick vi anlita andra hantverkare att ordna upp.

    Dyrt & jävligt irriterande.

    Trevlig helg 🙂

    1. jennybenny

      Alltså jag skulle bli förbannad! Usch avd tråkig upplevelse!! Och att ni fick betala det själva?? Helt galet ju.

  5. Linda

    Vi har också stött på samma problem. Det brukar att gå mycket bättre när man hotar med att anmäla dom. Då brukar dom göra försöka att göra att dom kan istället.

    1. jennybenny

      Det är Astrids julklapp 🙂 En ”stacking toy” med massa olika textilier osv som hon kan känna & klämma på. Jättemysig är den!