2014, årskrönika del 1 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

2014, årskrönika del 1

Ett år gör stor skillnad så även år 2014. Det är roligt att gå tillbaka i bloggen för att minnas vad året gav. Här och här kan du läsa om förra året, ett år delvis skijlde sig rätt mycket från 2014.

De första tre månaderna var jag hemma med Estrid, jag hade massor av energi och tyckte att livet lekte. Det fanns dock något jag tyckte var lite kämpigt, hämtning/lämning till förskolan under den här kalla årstiden. Påklädnad av tre barn är inte alltid lätt.

I januari startade jag upp HIIT-lekplats utomhus och vi var ett stort gäng som trotsade kylan och tränade i parken. Även jag trotsade som sagt kylan och halkan då jag lämnade/hämtade de stora barnen på förskolan med min lådcykel. 25 min enkel väg gånger 4 gav mycket träning.

Jag fick punktering minst en gång i veckan men kämpade på ändå. Jämfört med 2013 då jag var jag gravid och kämpade på i snömodd så det var trots allt lättare nu. Så här i efterhand kan jag tänka mig att den här cykelträningen var bra uppbyggnadsträning för löparsäsongen och försökte även att tänka så när det var tufft att cykla.
imageimageIMGP2768

Det kändes som om jag inte gjorde så mycket annat än att hämta lämna för de där 15 timmarna barnen gick på förskolan gick väldigt fort…

Estrid var (är) världens coolaste och anpassade sig till att sova då jag lämnade/hämtade och när hon var vaken var hon mest nöjd. Estrid följde med mig på det mesta som konvent, mingel, instruktörsträffar och bloggevent. Det var en härlig tid att vara föräldraledig (jag fick sova!) och jag kände mig faktiskt “ledig” fast att jag jobbade en hel del med PT-kunder, löpcoaching via TNT på kvällarna, mammaträning genom mitt egna företag Föräldrafitness, samt att jag var anställd instruktör på Nordic Wellness under den här tiden.

Bloggen handlade framförallt om min hemmaträning, om mina instruktörsjobb samt om matkassar och köksexperiment

Min träning under den här perioden: Tillsammans med min man tränade jag ett hemmaträningspass i veckan, jag körde lugn löpträning (1-2 gånger i veckan) då det inte gått mer än 6 månader sedan Estrid föddes. Men till största del bestod min träning av vardagsmotion. Nästan 2 timmar cykling per dag, (de dagar barnen var på förskolan) och de andra dagarna cyklade vi ofta till Vrinneviskogen eller till öppna förskolan. I mitten av mars började jag min löparsatsning och målsättningen var milen under 40 min och halvmaran under 1.30. Jag visste att jag satsade högt och trodde kanske inte att jag skulle klara ett av målen några månader senare.

image

I nästa inlägg kommer april-jun 2014.

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.