Värmen och tankar kring morgonträning – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Värmen och tankar kring morgonträning

Jag tycker oftast att det är härligt med värme, förutom när jag ska träna. På mitt schema står det tröskelpass 9 km och då har jag två alternativ, morgonträning vid sju eller kvällsträning efter sju. Det är omöjligt för mig att bara stiga upp och köra utan jag måste vakna, äta och smälta maten. Jag håller på att vänja kroppen vid att träna hårt på morgonen, även om jag är morgonpigg i grunden är jag segstartad. Om jag får välja så föredrar jag helt klart morgonträning även om det tar emot att gå upp.

Enklaste morgonträningen är distanspass eller att instruera, då kommer piggheten på köpet. Till hösten kommer jag att hålla i klasser kl 6 på morgonen, då hinner jag nästan hem tills barnen vaknar.

IMG_8072

Från gårdagens löpstyrkepass.

Djupa knäböj, nudda lådan och skjut upp explosivt
Höga upphopp
Rörlighetsutfall
Tåhäv, enbens och tvåbens med vikt
Rodd, hög och låg i TRX
Backflyes i TRX
Plankor
Russian twist

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.