Kundaliniyoga och GRIT – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Kundaliniyoga och GRIT

De senaste dagarna har jag testat två helt nya (och helt olika) träningsformer.

I måndags testade jag GRIT på Nordic Wellness, passet var nedkortat till 12 minuter men det räckte för att ta slut på mig! Det är högintensiv träning med många repetitioner på kort tid. Jag är inte van att utföra mina receptioner så snabbt och muskelerna och pannbenet får en riktig utmaning. Kul men det är ingen träning jag prioriterar just nu.

I går testade jag kundaliniyoga för första gången på Kavitas Yogacenter. Kundaliniyoga var en annan sorts utmaning för mig, (att stå i en position som stående hund i 4 minuter är länge) men inte den yogaform jag föredrar. De övningarna vi gjorde var tuffa men passet blev så utdraget då avslappningen fick stort utrymme. Passet tog 90 minuter.

Kundaliniyoga är ingen träning jag har tid med just nu ( illa fall inte att gå iväg för att praktisera) men något jag egentligen behöver, andningstekniker, knipövningar och att meditera kräver praktisering. Yogacentret var mysigt och i framtiden, när barnen blir större och jag inte är lika behövd här hemma kan jag nog tänka mig att träna yoga där.

Nu prioriteras löpningen och i snitt lägger jag ned 5 timmar i veckan på min absoluta favoritträningform.

photo12

 
Längre fram kommer en utmaning på Familjeliv som involverar avslappning. Jag tror att det är fler som kan bli bättre på att slappna av!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.