Träning och självförtroende – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Träning och självförtroende

Vi började gårdagens personalmöte på Nordic Wellness med ett gemensamt träningspass, jag var helt inställd på att vi skulle köra Indoor Walking (något jag aldrig kört innan) men tji fick jag. Det blev ett HIIT pass med snake rope, medicinbollar, hopprep mm. Vi hoppade över staplade stepbrädor och hinder, kastade medicinbollar i marken och gjorde en och annan burpees. Lite lagom utmanande (första tanken, kommer jag snubbla över hindrens? Vilket jag inte behövde oroa mig för) och passet gav helt klart sug på att förbättra spänst, styrka och explosivitet.

Under graviditeten kände jag mig väldigt klumpig och spänstig så det ger verkligen en självförtroendekick att klara av jämfotahopp över lite högre höjder. Känslan att kroppen känns stark och klarar hopp gav också en kick för framtida löpträning. Nu är jag laddad för löpträningen och att ta ut mig.

Vi körde alltså Indoor Hiit, det populäraste passet på klubben som blir fort fullbokat, men det är ju så enkelt att köra själv. Bara att plocka fram och ställa timern så förhoppningsvis kommer vi vara ett gäng som kör ihop. För kör man tillsammans blir peppen större!

2013-05-15-2

Bild från Mölndal 2012.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.