6 månader efter förlossningen – Föräldrafitness

Föräldrafitness

6 månader efter förlossningen

Och så kom dagen då jag skulle klara mitt träningsmål, 12 chins. Det har redan gått 6 månader sedan Estrid föddes och jag känner mig inte längre som en nybliven mamma. Det är kul att gå tillbaka i bloggen och läsa om min utveckling, min träningsplanering, mina utgångstester en månad efter förlossningen, uppföljningen efter två månader och efter tre månader och hur jag lite tappat intresset för testerna efter fem månader .

Under hösten har målet varit att styrkemässigt vara i samma form som innan graviditeten och eftersom jag har samma vikter som jag hade innan graviditeten och att jag idag klarade 12 chins (jipphii) anser jag att målet är uppnått. Anledningen till att jag snabbt återfått min ursprungliga styrka är bl a för att jag kunnat styrketräna under hela min graviditet.

Men konditionen (löpningen) är en annan historia. Jag har medvetet inte sprungit några tuffare pass, mest sprungit på känsla (utan klocka) och korta distanser på 5-7 km. Jag började springa efter tre månader och så här resonerade jag kring varför jag började springa då.

Jag har satt upp målet att klara GöteborgsVarvet på 1.30, kanske tog jag i när jag satte det målet men jag tror på att sikta högt det ökar chanserna att lyckas.

Mer om mitt löpupplägg kommer i januari, då jag kommer att börja kvalitetsträna.

IMGP2309

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.