Loppi, lunchplaner och långlöpning – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Loppi, lunchplaner och långlöpning

Igår hämtade jag ut ett paket från Loppi, Loppi BlogbagDet bästa är kryddblandningen som jag har flera av sedan innan. Bl a fick jag en annan kryddblandning i Goodiebagen från ett Loppi Event förra månaden. Bloggar du så rekommenderar jag Loppis trevliga Event.

IMGP1459

Filmen är nog för lite större barn, mina tröttnade efter 5 minuter och Reztart sponsrar ju min Mammaträning så mellanmålsbarsen är jag välbekant med sedan tidigare.

Något jag inte testat tidigare är SweetDrops Stevia. Ett par droppar i mjölken ger chokladdryck, och visst smakade mjölken choklad. Men det känns konstigt att dricka vit chokladdryck. Barnen gjorde tummen upp.

IMGP1460

Jag ser redan fram emot dagens lunchen, sista måltiden på menyn blir laxsoppa och då ska jag testa kryddblandningen, koriander och chili från Santa Maria.

Men först ska jag ge mig ut på det längsta löppasset för i år. En mil är planen, ett långpass för mig just nu.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. mattis

    Hej igen!
    för en vecka sedan fick jag min lille son och jag fick till ett träningspass dagen innan förlossningen som jag tror satte fart på livmodern 🙂 Efter förlossningen har jag snittat ca tre timmars sömn per natt (dels för att jag de första dagarna skulle amma igång mjölkproduktion och nu under amning äter han ca var tredje timma i ca en timma) och känner mig helt slut på dagarna. Jag vill såklart komma igång med träningen så snart som möjligt men nu orkar jag inte ens ta mig ut på en promenad. hur får du ihop ork till träning med den lilla sömn man får som småbarnsförälder? Jag tänker att man säkert kommer att få lite mer sömn när man kommer in i det nya livet men någon sammanhängande djupsömn är ju inte att tänka på då han skall äta så ofta.
    kram

    1. foraldrafitness

      Hej och grattis!

      Du har säkert fått höra att du ska passa på att sova när ditt barn sover? Jag går och lägger mig tidigt på kvällen, ibland redan vid nio. ibland sover jag lite längre på morgonen (de dagar jag inte behöver stressa iväg till förskolan. Jag tar chansen och prioriterar min hälsa före städning t ex.

      Hoppas du får sova mer snart!