Vilken hemmaträningsutrustning behöver jag? – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Vilken hemmaträningsutrustning behöver jag?

En vanlig fråga jag får från mina PT-online klienter är vilken träningsutrustning som behövs för mina hemmaträningsprogram.

Det optimala är att ha ett par 4-6 kg:s hantlar, ett träningsgummiband och en pilatesboll. Då är möjligheterna stora. Men det går även att inte ha några redskap alls som en av mina senaste klienter.

Under morgonen körde jag igenom hennes program. Då det inte finns träningsutrustning gäller det att man istället har stabila bord och stolar och bra hörn. Här visar jag en övning för baksida axlar i ett hörn.

Tänk dig att du stel som en planka i bål, höfter, säte och ben.

Ju längre fram du står med benen desto jobbigare blir det.

Sänk långsamt bak kroppen mot hörnet och när du nästan nuddar väggen pressar du fram bröstet till startposition.

Ha sänka axlar under hela rörelsen.

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. mattis

    Hej!
    har börjat följa dig då jag är en träningsglad löpare som nu är gravid. Jag reagerade över tiderna på dygnet då dina inlägg är skrivna. Är du uppe vid 04-06 och skriver inlägg och tränar… Gör du det så tidigt för att hinna med dagen och får du bra med sömn tidigare under natten? Jag undrar också hur många kilon du gick upp i din graviditet? Vill gärna komma tillbaka till löpningen så fort som möjligt igen:)

    1. foraldrafitness

      Kul att du följer mig! Ang tiderna så stämmer inte tiden då inläggen publiceras med den verkliga tiden… Så kl 4-6 sover/halvsover jag.

      Jag gick upp mellan 15-19 kg.

      Hoppas du får en bra graviditet!