Föräldrafitness

Börja träna tidigt efter förlossningen

Igår var jag på efterkontroll där jag även fick bekräftat att min tidiga träning haft läkande effekt på min kropp. Även om jag känner mig stark var det kul att få det bekräftat från en barnmorska som jobbat länge och som har en hel del att jämföra med.

En av mina PT-klienter har nu efter en dryg vecka sedan förlossningen hört av sig och vill komma igång med träningen. Det känns fantastiskt roligt och utmanande då den här mamman haft helt andra förutsättningar än jag. Det går inte bara att kopiera ett träningsprogram när det handlar om mammarehab och därför tycker jag att det är så roligt med personlig träning.

Genom att komma igång så snabbt som möjligt med mammarehab, dvs lättare träning oavsett om du haft en lätt eller svår förlossning är värt så mycket längre fram.

IMGP0060

Ställ in ett knip/magträningslarm 3-5 gånger om dagen så blir det lättare att komma ihåg träningen.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Tess

    Du verkar otroligt duktig som PT eftersom du har med kostbiten, som jag eg vill åt. När jag börjat jobba igen så tar jag nog hjälp av dig faktiskt. (då finns det lite mer pengar till det :))

    Kram och tack för inspirationen!