Veckans träningsutmaning, jägarvila – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Veckans träningsutmaning, jägarvila

Den här veckans övning på Familjeliv är jägarvila. En övning som jag i vanliga fall gillar för att jag är ganska bra på den.

Utmaningen ska utföras på 7 dagar, men du väljer själv hur du vill lägga upp det. Första dagen genomför du övning så länge du kan – medan du tar tid. Utmaningen är sedan att utföra övningen igen och orka lika länge. Dag två gör du övningen två gånger din max tid, dag tre gör du övningen tre gånger din max tid och så vidare. Dag 7 gör du övningen “Jägarvila” sju gånger din max tid.

Vill du dela upp det på ett annat sätt, är det bara att du tar fram din max tid – så länge du orkar utföra övningen – och upprepar den totalt 28 gånger på en vecka.

photo

Så utför du övningen

Ställ dig med ryggen mot en vägg eller ett träd. Sjunk ner i sittande ställning, så djup du kan. Målet är att sitta som om du hade en stol under rumpan. Tänk på att ha en rak vinkel mellan foten och benet. Försök att ha en 90 gradig vinkel i knäna så att inte knät ”hänger” över foten. Slappna av i axlarna och ha en stolt hållning med rak rygg.

Mitt bästa tips är att försöka tänka på något annat….

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.